Wyniki badania serwisu Fixr nie stawiają nas w najlepszym świetle.
Wyniki badania serwisu Fixr nie stawiają nas w najlepszym świetle. Fot. Fixr.com

Serwis Fixr.com przygotował mapę najczęściej google'owanych obiektów w danym kraju. Skorzystał przy tym z formuły „jak dużo X kosztuje w kraju Y?”. Wyniki odbiegają nieco od tego, z czym na co dzień kojarzymy dane kraje i kultury.

REKLAMA
Okazuje się bowiem, że – przykładowo – w Indiach najbardziej interesuje nas to ile kosztuje krowa. Jeśli chodzi o Rosję najczęściej pytamy o to, ile kosztuje samolot MIG. Internautów interesują też ceny nerek w Iranie, niewolników w Mauretanii oraz koszt usług świadczonych przez Brazylijskie prostytutki.
logo
Fot. Fixr.com
– Rezultaty są z pewnością dalekie od naukowych wniosków, ale mówią sporo na temat tego jak poszczególne kraje są postrzegane przez przedstawicieli innych narodowości – komentuje na stronie businessinsider.com Drake Baer.
logo
Fot. Fixr.com
Moda na przygotowywanie map odzwierciedlających nastroje i upodobania społeczne nie ominęła także Polski. O tej, którą przygotowano dla Warszawy pisał niedawno w naTemat Krzysztof Majak: – Proste skojarzenia podszyte złośliwością? A może obraz Warszawy widziany oczyma słoików? Co do jednego nie można mieć wątpliwości – niebieska mapa stolicy to facebookowy hit, który niemal każdy z nas już widział na wallu.