Youtuberzy i ich interesy
Youtuberzy i ich interesy Fot. facebook.com/abstrachujetv

Bycie youtuberem to nie tylko świetna zabawa, lecz także ogromna liczba fanów, którzy potrafią wydać na gadżety ze swoim idolem naprawdę dużo pieniędzy. Internetowi twórcy wideo są świadomi, że nie będą oglądani wiecznie i coraz częściej zakładają własne biznesy.

REKLAMA
Łeb na karku zdają się mieć chłopaki z Abstrachuje, którzy bardzo szybko ruszyli z własną odzieżową marką, która ma się świetnie do tego stopnia, że nawet otworzyli swoje stoisko w centrum handlowym Złote Tarasy.
W dzień, w którym odwiedzili swoje stoisko, mieli taki utarg, jak przez miesiąc i zabrakło niektórych modeli. Na początku sami projektowali ubrania, ale teraz zatrudnili brand managerkę, która także projektuje albo zleca prace grafikom. Jak powiedzieli w wywiadzie dla naTemat – będzie kolejne stoisko tylko nie dogadali się jeszcze, co do konkretnego miasta.
Abstrachuje są również współwłaścicielami warszawskiego klubu Bal, który stał się jednym z najmodniejszych miejsc w mieście. Otwarcie miało miejsce pod koniec lutego bieżącego roku. To jednak nie wszystko…
Wygląda na to, że właśnie ruszyli z kolejnym projektem Hajlajt – lifestyle’owym portalem oraz kanałem na YouTube. Oczywiście, dwa pierwsze filmiki mają świetne statystyki.
Jednak twórcy zmagają się z zarzutami skopiowania kanału BuzzFeedYellow. Hajlajt opublikował chociażby filmik “CO FACECI WIEDZĄ O OKRESIE”, który do złudzenia przypomina "Men Explain Periods" z BuzzFeedYellow.
Rich Zone
Grupa gamerów w składzie Gimper, Nitro, Roja, Mandzia, Isamu i Izak, wpadła na pomysł by stworzyć własną markę odzieżową. RichZone działa od 1 czerwca i jak powiedział dla naTemat Gimper – póki co, dziennie mamy około 400 zamówień. – Nie wiem jak to wypada na tle innych, ale przy obecnym tempie, liczymy że w pierwszym miesiącu uda nam się sprzedać 10 tys. koszulek. To chyba sporo, jak na skalę YouTuba. – dodaje.
logo
Część z nich prowadziła wcześniej oddzielne sklepy z koszulkami, ale nie byli do końca z nich zadowoleni. Chcieli stworzyć coś bardziej neutralnego, wzory, na których widok osoba słabiej orientująca się w YouTube nie powie "to koszulka jakiegoś twórcy, którego oglądasz?" a raczej "fajna koszulka, skąd masz?"
Całym projektem zarządza Gimper, ale podwykonawcą nadal jest Cupsell, choć na zupełnie innych zasadach, niż te, które dotyczą przeciętnego użytkownika. Chłopaki postawili na lepszej jakości materiały i wzory.
Czy zarobią na Rich Zone więcej niż na YouTube? Zakładają, że w pierwszym miesiącu na pewno.
– Popularny gamer zarabia solidną, pięciocyfrową kwotę miesięcznie, a po prędkości z jaką ludzie kupują koszulki, można bardzo łatwo policzyć jak ogromny potencjał w tym drzemie – mówi Gimper. – Widzowie są bardziej przywiązani emocjonalnie do graczy niż do showmanów, bo oglądają ich codziennie, dlatego też są w stanie bardziej się zaangażować, a co za tym idzie, większy odsetek ich będzie skory, by kupić koszulkę związaną ze mną. W kwestii ogromnego potencjału wystarczy spojrzeć na Izaka i jego streamy na Twitchu. Widzowie by móc komentować jego poczynania kupują subskrypcje za 5 dol. (z czego Izak dostaje spory procent), a takowych ma on już ponad 3 tys. – dodaje.
Taniec z gwiazdami i wykłady
Na brak propozycji nie może raczej narzekać Łukasz Jakóbiak, który chociażby ostatnio podkręcał atmosferę wokół swojego udziału w Tańcu z gwiazdami. Otrzymał zaproszenie, jednak zdecydował się odmówić m.in. dlatego, że od września do listopada ma zaplanowane 20 wykładów motywacyjnych rozsianych po całej Polsce. Wejście kosztuje na nie 129 zł. Właśnie pracuje nad angielskojęzycznym kanałem dotyczącym motywacji i co więcej, youtuber jest w trakcie pisania swojej pierwszej książki.
A jak już jesteśmy przy książkach to przypomnijmy, że na swoim koncie ma je już kilku youtuberów, m.in. Niekryty Krytyk Krzysztof Gonciarz, Radzka i Lekko Stronniczy.
1 maja na swoim profilu na Instagramie jeszcze niewydaną książką pochwalił się Radek Kotarski. W Boże Ciało o godzinie 10 na TVP2 premierę miał jego program podróżniczo-historyczny. Całą serię będziemy mogli obejrzeć już podczas jesiennej ramówki. Wcześniej youtuber prowadził już m.in. swój program w Fokus TV i razem z Tomaszem Kammelem teleturniej “Tylko ty” oraz wystąpił w reklamie Banku Millennium.
To tylko kilka przykładów jak swoją sławę monetyzują youtuberzy.

Napisz do autorki: patrycja.marszalek@natemat.pl