„Specjalna oferta najwyższej jakości kaw ziarnistych, tzw. stanowisko 'slow coffee', przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby, a także wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza w stylu kolonialnym” - tak swoją nową kawiarnię premium reklamuje amerykański Starbucks. A to nie jedyny taki przykład.
Luksusowa kawiarnia Starbucks powstanie w czerwcu we Wrocławiu. "Kawiarnia Starbucks Reserve odpowie na potrzeby przede wszystkim tych, którzy cenią najwyższej jakości kawę przygotowywaną na różne sposoby tak, aby wydobyć z niej głębię smaku i aromatu, są jej koneserami i poszukują nowych, zaskakujących smaków" - przekonuje w materiałach prasowych Izabela Winsztal, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
Firma chce inwestować w Polsce, bo nasz rynek staje się coraz ważniejszym miejscem na mapie Europy.
starbucks reserve w amsterdamie
Czy tak będzie wyglądać wrocławska kawiarnia premium?
Starbucks chwali się, że wrocławska kawiarnia zaoferuje klientom wyjątkową mieszankę ziaren Jamaica Blue Mountain™ - drugą najlepszą kawę na świecie. "Nasi goście będą mogli delektować się nią w wyjątkowo przytulnej atmosferze przywodzącej na myśl tradycyjne kolonialne wnętrze i dalekie podróże. W wystroju kawiarni będą dominowały naturalne materiały, głównie drewno, stonowane kolory oraz proste kształty" - zachwala sieć.
Na bardziej luksusowy wygląd postawił też McDonald’s, tworząc w wybranych restauracjach kawiarnie McCafe - jest ich już prawie 60 w całej Polsce.
Ale restauracje to nie jedyne „sieciówki”, które w swoich działaniach starają się pokazać, że są bardziej wyrafinowane. Limitowane kolekcje dla H&M projektują znani projektanci (ostatnio dom mody Marni), House w reklamach starał się pozycjonować jako marka premium - czyli być bardziej obok Zary niż H&M, czy Reserved. Kolejnym przykładem może być jedna z sieciowych pizzerii, która proponuje klientom pizzę z wyjątkowych składników za ponad 80 złotych, czy Biedronka, która stara się być odbierana jak delikatesy. - Mam wrażenie, że Biedronka chciałaby zawalczyć o sympatię bardziej wymagających klientów. Nie mogąc jednak zaproponować takiej oferty, jak mają inne supermarkety czy delikatesy, nie jest w stanie poszerzyć grona detalistów klasy premium - mówi naTemat Mateusz Lewandowski z agencji marketingu zintegrowanego Notorius.
Sieciówki premium
Zdaniem specjalistów "podnoszenie" wizerunku sieci jest zrozumiałem i będzie coraz częstsze na naszym runku. - Popularne sieciówki starają się być premium, ponieważ klienci tego od nich oczekują. W ten sposób marki starają się dotrzeć do nowych klientów i podbić rynki, które wcześniej były dla nich niedostępne, kojarzą się z czymś nowym - McCafe to już nie niesmaczna kawa, ale aspirująca konkurencja dla Starbucksa. Ciekawszym trendem jest fakt, że marki będące dotychczas premium starają się wyjść bardziej do ludzi, zwłaszcza w czasie kryzysu - mówi Aleksandra Kwiatkowska z agencji innowacji i interakcji faceADDICTED.