Mocna reklama społeczna
Mocna reklama społeczna Fot. Screen Youtube

Opublikowany w poniedziałek spot jest częścią kampanii "Powiedz STOP" Fundacji Batorego. Podzielił się z nim Robert Biedroń na swoim oficjalnym facebookowym profilu. Jego komentarz brzmi: Mocne. I takie rzeczywiście jest.

REKLAMA
Niewiele ponad półminutowy filmik jest częścią kampanii Fundacji Batorego - celem jest zwrócenie uwagi na problem dyskryminacji i nienawiści. Kilkuosobowa grupa śmieje się, czekając na pociąg na warszawskim dworcu. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie zachowanie jednej z dziewczyn, która na widok idących z naprzeciwka pary chłopaków, mówi: "Widzieliście ich? Jakieś cioty czy co?". Z każdym słowa zmienia się jej wygląd.
Kurtkę zastępuje zielona koszula i czarny krawat, z głowy spada czapka, jasne włosy stają się czarne, aż w końcu pojawia się też charakterystyczny wąs - dziewczyna wygląda jak Adolf Hitler, wykrzykujący hasła pełne nienawiści. W tle słychać maszerujących żołnierzy.
– Niech sobie robią co chcą, ale wspólne spacerki to już przegięcie. Gdzie nie spojrzę, tam jakiś pedał! Rzygać mi się chce, jak na nich patrzę! – wykrzykuje. Jej znajomy reaguje słowami: "Serio chcesz tak wyglądać?".
Kampania Powiedz STOP!, jak deklarują twórcy, ma pomagać w przeciwdziałaniu mowie nienawiści i dyskryminacji.

Napisz do autorki: karolina.blaszkiewicz@natemat.pl