
Jest to nieprawda. To próba jątrzenia i wprowadzania zamieszania. Zatrudnienie członków Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego reguluje ustawa, natomiast nie będzie ani jednej osoby, gdzie ktoś zarabiałby więcej niż 10 tys. złotych brutto. Czytaj więcej
Dzwonię do Bartłomieja Misiewicza i po przedstawieniu się przechodzę do rzeczy. Jaka to będzie kwota? – pytam rzecznika MON-u. Niewysoka – odpowiada Misiewicz.
Pytam więc o inną kwestię. Kiedy MON podpisze umowy z członkami podkomisji smoleńskiej? Rzecznik MON mówi mi, że nie ma zielonego pojęcia i wybucha: pewnie w redakcji naTemat trudno wam sobie wyobrazić pracę bez umowy dla dobra Polski? Część członków podkomisji będzie pracować społecznie! – denerwuje się.
Próbuję jeszcze dowiedzieć się czegoś o jakości pracy, za którą Polska, czyli my, społeczeństwo, będzie płacić bliżej niesprecyzowaną kwotę członkom podkomisji.
Wtedy okazuje się, że biuro prasowe kieruje mnie do biura podkomisji, a biuro podkomisji do rzecznika. Koło się zamyka. Na wszelki wypadek wysyłam pytania zarówno na mail biura prasowego, jak i podkomisji. Gdy dzwonię po kilku godzinach okazuje się, że odpowiedzi na pytania są w opracowaniu, choć nie wiadomo, kto się tym zajmuje (czy biuro prasowe, czy podkomisja).
Pytania nt. finansów
Pytania na temat finansów: 1. Czy i ile osób z podkomisji będzie pracować społecznie (bez wynagrodzenia)? 2. Jakie będą kwoty wynagrodzeń członków podkomisji? 3. Czy i jakiej wysokości budżet jest przypisany do podkomisji (pensje, ekspertyzy, wyjazdy itd.)?
Pytania nt. kompetencji członków
1. Czy i w badaniu jakich katastrof lotniczych uczestniczyli członkowie podkomisji? Proszę o przypisanie do nazwisk członków podkomisji daty lub/i nazwy konkretnej katastrofy lotniczej. 2. Dlaczego wśród członków podkomisji nie ma ekspertów ds. badania katastrof lotniczych z KBWLLP? Jeśli się mylę, proszę o wskazanie nazwisk. 3. Czy w przekonaniu podkomisji (jako całości lub poszczególnych członków) w Smoleńsku doszło do zamachu na samolot prezydencki czy podkomisja zgadza się, że była to katastrofa typu CFIT?
Napisz do autorki: anna.dryjanska@natemat.pl