Jacek Kurski rządzi Telewizją Polską niespełna 4 miesiące, a efekty tego są zatrważające. W poprzednim tygodniu główny kanał, czyli Jedynka, zanotował najsłabszy wynik w historii badań oglądalności, czyli w ciągu 20 lat. W grupie komercyjnej, czyli tej, na którą uwagę zwracają reklamodawcy, łączne udziały TVP 1 i TVP 2 były niższe, niż TVN.
Teraz TVP 1, czyli główna antena stacji, zanotowała najniższy tygodniowy udział od początku prowadzenia badań – donosi portal Wirtualne Media. A te AGB Nielsen Media Research prowadzi w Polsce od 1996 roku. Między 18 a 24 kwietnia TVP 1 miała 9,58 proc. udziału w rynku i dała się wyprzedzić zarówno TVN, jak i Polsatowi.
Jeszcze gorzej wygląda to w grupie komercyjnej 16-49, gdzie łączy udział TVP 1 i TVP 2 to 13,72 proc. i był mniejszy niż udział TVN (13,83 proc.). To udział w tej grupie jest najważniejszy dla działania telewizji, bo na ten wynik zwracają uwagę reklamodawcy. Jeśli TVP nadal będzie tak sromotnie przegrywała z konkurencją, przymusowa opłata na media narodowe może się okazać jedynym źródłem utrzymania machiny propagandowej PiS.