Kurski chce pozbyć się nieprzychylnej agencji badawczej i zastąpić ją uczciwą firmą. Chętnych jest trzynaście.
Kurski chce pozbyć się nieprzychylnej agencji badawczej i zastąpić ją uczciwą firmą. Chętnych jest trzynaście. Fot . Kuba Atys / Agencja Gazeta

Wyniki oglądalności dramatycznie spadają. Badania przeprowadzane przez agencję Nielsen Audience Measurement nie pozostawiają złudzeń. Władze TVP permanentnie kwestionują jednak wiarygodność tej firmy i szukają dostawców nowych, lepszych danych. Zgłosiło się 13 chętnych.

REKLAMA
Jak na razie zarząd Telewizji Polskiej spotkał się z 9 agencjami badawczymi z 13, które chcą zająć zastąpić Nielsena. – Są to głównie podmioty polskie, podmioty technologiczne i firmy badawcze, oferujące bardzo nowatorskie metody pomiaru widowni – objaśnia portalowi wirtualnemedia.pl Jacek Kurski.
Prezes TVP uważa, że wyniki podawane przez agencję Nielsen nie są uczciwe. – Została przełamana zmowa niektórych firm telemetrycznych, które próbowały zakonserwować dotychczasowe patologiczny układ – wyjaśnia Kurski. Ma nadzieję, że alternatywa doprowadzi do "elementarnej uczciwości i równości stron” telemetrii w Polsce.
Jednak Nielsen nadal będzie publikować wyniki z powodu wiążącej z TVP umowy, dlatego Jacek Kurski szuka sposobów umożliwiających jej zerwanie. Nie mówi o tym wprost, ale podkreśla, iż zależy mu na wyegzekwowaniu "należnych telewizji praw".