Minister Andrzej Adamczyk wbił dziś pierwszą łopatę na budowie nowej zakopianki.
Minister Andrzej Adamczyk wbił dziś pierwszą łopatę na budowie nowej zakopianki. Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta

Trasa S7 Z lubienia do Rabki będzie miała około 17 km. W ramach budowy tej drogi trzeba będzie przekopać się przez masyw Małego Lubonia, gdzie powstanie tunel o długości ponad 2 km. To będzie najtrudniejszy i najdroższy fragment inwestycji. Dziś rozpoczęto budowę.

REKLAMA
Jak już pisaliśmy w naTemat, inwestycja będzie miała charakter międzynarodowy. Przekop pod Małym Luboniem zostanie wykonany przez włoską firmę Astaldi, która za wykonanie najdłuższego tunelu w Polsce otrzyma ponad miliard złotych. Pozostały fragment trasy między Lubieniem a Rabką będzie budować polsko - ukraińskie konsorcjum. Z kolei drogę ze Skomielnej Białej do Rabki Zaborni wykona włoska firma Salini.
Choć już dziś została wbita symboliczna pierwsza łopata przez ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, to kierowcy nową trasą pojadą dopiero za 54 miesiące. Jak nie będzie opóźnień. Można się spodziewać, że korki do stolicy polskich Tatr znikną ostatecznie w 2021 roku.
źródło: TVN24

Napisz do autora: pawel.kalisz@natemat.pl