Lidl zdecydował o zakończeniu promocji, którą Polacy wykorzystywali do oszustw i robienia darmowych zakupów.
Lidl zdecydował o zakończeniu promocji, którą Polacy wykorzystywali do oszustw i robienia darmowych zakupów. Fot. Grzegorz Celejewski / Agencja Gazeta

"Podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej 'Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla'. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom" – oto komentarz niemieckiej sieci marketów do opisanego w naTemat procederu wykorzystywania wspomnianej promocji do zwykłych oszustw.

REKLAMA
Przypomnijmy, iż Lidl chciał przyciągnąć klientów, pozwalając na zwrot nie tylko nienaruszonych produktów, ale także tych, które częściowo lub w całości zostały już zużyte, ale nie do końca zadowoliły ich nabywców. Niemiecka sieć marketów nie proponowała wymiany, a od razu zwracała pieniądze.
W Lidlu nie wzięto chyba jednak pod uwagę nieuczciwości Polaków. Jak opisywała w naTemat Karolina Błaszkiewicz, odnotowywano przypadki, gdy promocję wykorzystywano do zrobienia zakupów za 1 tys. zł, by następnego dnia ustawić się w kolejce po zwrot pieniędzy za puste opakowania. "Pan przede mną zaczął wyrzucać przy kasie puste opakowania. Miał ich 4 wielkie torby" – oburzali się uczciwi klienci Lidla.
Dlaczego sieć nie spodziewała się takiego obrotu spraw? Czy promocja będzie kontynuowana? O to postanowiliśmy zapytać Aleksandrę Robaszkiewicz z Lidla.
Aleksandra Robaszkiewicz
Dział Public Relations Lidl Polska sp. z o. o.

Podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom.

Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta. Oczywiście wszyscy Klienci, którzy dokonali zakupów przed dniem zakończenia akcji nadal mogą korzystać z uprawnień wskazanych w jej Zasadach w odniesieniu do produktów wcześniej nabytych.

Lidl informuje również, że nadal planuje długofalowo rozwijać udogodnienia w zakresie zwrotów. Przygotowywane będą też nowe "koncepty promocyjne". Szczegóły nie są jednak znane.

Napisz do autora: jakub.noch@natemat.pl