
Niepełnosprawni jednym tchem wymieniliby sto znacznie istotniejszych celów, na które można było wydać te pieniądze. Jak duża jest to suma? W tej kwestii są dwie rozbieżne informacje. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zapewnia, że zmiana logo nie kosztowała prawie nic. Były wiceprezes PFRON i były wiceminister pracy i polityki społecznej Jarosław Duda uważa, że dziesiątki tysięcy.
Dla mnie to wygląda wręcz na prowokację. Robienie czegoś takiego w sytuacji, kiedy naprawdę jest wiele innych ważniejszych potrzeb, aby pomóc osobom niepełnosprawnym, to jest co najmniej brak wyobraźni.
10 maja 2017 r. ruszyła nowa strona internetowa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Jest ona elementem Strategii komunikacji PFRON, przyjętej przez Zarząd Funduszu w grudniu 2016 r., której celem jest budowa wizerunku Funduszu jako nowoczesnej, efektywnej instytucji publicznej. Taki Fundusz może w pełni realizować swoją misję, którą jest ułatwianie osobom z niepełnosprawnością pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym.
Nowa witryna internetowa PFRON wychodzi naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Jest czytelna, prosta w nawigacji, ma nowoczesny projekt graficzny. Specjalnie na potrzeby osób z niepełnosprawnością została stworzona wyszukiwarka, ułatwiająca odnajdywanie informacji dotyczących otrzymywania pomocy ze środków Funduszu. Czytaj więcej
– Na większości imprez pytano nas, czy mogą zostawić sam napis "Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych", bo to logo po zmniejszeniu o 1/3 jest totalnie nieczytelne i o niczym nie mówi. Normalną zasadą budowy logo jest to, że rozdzielony jest napis od znaku graficznego. I rzeczywiście... W mojej ocenie z moim nazwiskiem nie ma to nic wspólnego. Jak rozmawiamy na poziomie skojarzenia z nazwiskiem, to jakbym się nazywał "Motyl", czy "Motylowski" to pan by się pytał, czy moje skojarzenie z larwą...
– Panie prezesie, korzystając z prawa przewodniczącego panu przerwę. Donald Tusk był kiedyś prezesem Rady Ministrów – to powinno być logo "Kaczor Donald"? A jak jest teraz premier Szydło, to powinno być "szydło wychodzące z worka"? (...)
– Wydawało mi się, że jak mamy rozmawiać o sprawach osób niepełnosprawnych to to jest najmniej ważne. Myślę, że ta koncepcja się obroni. (...) Ta koncepcja została wybrana w konkursie praktycznie bez mojego udziału jednomyślnie. (...) Jedyny koszt tego to był koszt nagrody – 5 tys. zł.
Gdybym sam miał nazwisko Kwiatkowski i w konkursie na logo jedna z prac miałaby kwiatek, to ja bym się raczej bronił rękami i nogami przed tym, aby ta praca wygrała. Nawet gdyby to logo było fajne. Ale ono fajne nie jest...
W dniu 23 listopada 2016 roku Kapituła wskazała nagrodzoną pracę, jaką wykonał Pan Krzysztof Drumiński. Zgodnie z regulaminem, zwycięzca konkursu otrzymał nagrodę w wysokości 5 tys. zł. Kapituła nie przyznała żadnych innych nagród. Zwycięska praca przedstawia kwiat, który jest „osłabiony”. Dzięki podporze rozkwita. Kwiat symbolizuje osobę niepełnosprawną, podpora zaś – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. To odzwierciedla misję, dla jakiej PFRON został powołany. (...)
Wprowadzeniu nowego logo nie towarzyszy żadna kampania reklamowa, nie przewidujemy zatrudnienia agencji reklamowej ani wykupywania jakichkolwiek usług reklamowych. Nowa identyfikacja wizualna będzie wprowadzana sukcesywnie, co jest podyktowane rachunkiem ekonomicznym. Wszelkie materiały zarówno biurowe, jak i promocyjne będą stopniowo wymieniane, w miarę wyczerpywania się zapasów, dotyczy to również tablic, bannerów czy naklejek na samochodach. Wprowadzenie nowego logo nie wiąże się zatem z żadnymi nadzwyczajnymi działaniami. Do końca roku planujemy okres przejściowy, w którym będą funkcjonowały obydwa znaki graficzne - rozwiązanie takie jest powszechnie stosowane w dużych organizacjach.
