"Mądra dziewczynka pilnuje drinka". W najnowszej kampanii popularny "GIS-u" znów się nie popisał

"GiS-u" znów się nie popisał. Tym razem chodzi o tabletkę gwałtu i pilnowanie swoich drinków przez kobiety.
"GiS-u" znów się nie popisał. Tym razem chodzi o tabletkę gwałtu i pilnowanie swoich drinków przez kobiety. Fot. pixabay.com/ CC0
Dyrektor Generalnego Inspektoratu Sanitarnego znany jest z dosyć specyficznych pomysłów na kampanie edukacyjne. Intencje zawsze są dobre, ale ich wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Tak samo jest i tym razem. Najnowsza kampania skierowana do kobiet miała edukować i przypominać, a wywołuje irytacje i oskarżenia o seksizm.


Wakacje co prawda zbliżają się do końca, ale wizyty w barach czy klubach, to nie tylko domena wolnych letnich dni. Zabawa i taniec w towarzystwie kolorowych drinków to jeden ze sposobów na odstresowanie się także w zwykły weekend. Jednak przy okazji takich zabaw bardzo często mówi się o tzw. tabletkach gwałtu, które bardzo często doprowadzają do prawdziwych tragedii.

Główny Inspektorat Sanitarny, w osobie swojego dyrektora postanowił rozpocząć akcję, która ma przypominać o ostrożności jaką trzeba zachować podczas wizyt w takich miejscach. Przede wszystkim o nie zostawianiu swojego drinka czy piwa bez nadzoru i nie przyjmowaniu ich od zupełnie nieznajomych osób. Intencje dobre, cel szczytny, ale to co GiS udostępnił na swoim fanpage'u zamiast pozytywnego wydźwięku, zyskało miano seksistowskiego żartu.
"Mądra dziewczynka pilnuje drinka" - to hasło wyraźnie nie spodobało się internautom, a w szczególności kobietom. Protekcjonalna "dziewczynka" a do tego jeszcze mądra (jeśli zostanie zgwałcona to znaczy, że głupia) położyła kampanię całkowicie.
Dyrektor Marek Posobkiewicz dał się poznać jako pomysłodawca niezbyt trafionych kampanii. Po akcji edukacyjnej mówiącej o zażywaniu dopalaczy przez młodzież, stał się obiektem drwin i internetowych memów. Jedyne co osiągnął, to pokazywanie "raperskiego" filmu w większości mediów i pytania o amatorszczyznę. A może o to chodziło?

Ciekawe, że w sprawie drinków i środków odurzających wsypywanych do nich nie było jeszcze kampanii skierowanej do potencjalnych sprawców, a nie ofiar. Może "GiS-u" powinien o tym pomyśleć? Patrząc jednak na dotychczasowy dorobek, może jednak nie.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

POZNAJ DADHERO.PL

0 0Po rozwodzie też możesz być dobrym ojcem. Musisz pamiętać o kilku rzeczach – wiem z doświadczenia
MOTO 0 0Czy McLaren naprawdę jest tak kosmiczny, jak wygląda? W środku od razu zaskakuje jedna rzecz
POPKULTURA 0 0Zepsuliście mi serial, na który czekałam! "Batwoman" miała być hitem, a jest porażką
0 0Gdańsk z prestiżową nagrodą. Miasto rządzone przez Dulkiewicz dostanie 50 tys. euro
0 0500+ już się wypaliło. Wystarczył rok, by w Polsce żyło prawie pół miliona więcej skrajnie biednych
HYDEPARK 0 0Nie mogłem w to uwierzyć. Dostałem nagrodę za najlepszy tatuaż na najważniejszej imprezie
0 0Pierwsza taka seria podcastów w Polsce. Ich tematami będą dziennikarskie śledztwa

NA ŚWIECIE

POLECAMY 0 0"Nokaut przez KO". Wyjaśniamy, dlaczego na Pomorzu to PiS przegrało wybory
O TYM SIĘ MÓWI 0 0Na marszałka Senatu tylko Brejza! PO nie może zmarnować funkcji trzeciej osoby w państwie
0 0Startował w Gdańsku, teraz znokautował rywali na Podkarpaciu. Tajemnica sukcesu Grzegorza Brauna
TYLKO W NATEMAT 0 0Był kandydatem KO do Sejmu. W tej komisji dostał okrągłe zero głosów, chociaż głosował na... siebie