To nie koniec kampanii "Sprawiedliwe Sądy". PFN wyda kolejne pieniądze – tym razem zagranicą.
To nie koniec kampanii "Sprawiedliwe Sądy". PFN wyda kolejne pieniądze – tym razem zagranicą. Fot. YouTube.com/ Sprawiedliwe Sądy
Reklama.
Jak ustalili dziennikarze TVN24, Polska Fundacja Narodowa zaangażowała amerykańską firmę, aby w USA zaprezentować rządowy punkt widzenia w kwestii zmian w sądownictwie. Amerykanie za swoje usługi będą inkasować 45 tysięcy dolarów miesięcznie, czyli ok. 164,5 tysiąca złotych. Na tym nie koniec – umowa mówi, że do tego dochodzą "rozsądne wydatki" nieprzekraczające 10 proc. wynagrodzenia, podejmowane za zgodą fundacji. Polska Fundacja Narodowa za tę usługę zapłaciła już za trzy miesiące z góry.
Cezary Jurkiewicz
prezes Polskiej Fundacji Narodowej

Chcemy, aby nasza perspektywa i nasze treści trafiały do obiegu informacji na zachodzie, a szczególnie w Stanach Zjednoczonych i krajach NATO.

Prezes Fundacji Cezary Jurkiewicz w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej, na który powołuje się TVN24, wyjaśnił, że chodzi o to, aby odbiorcy na Zachodzie poznali "polską perspektywę". Zaś wiceprezes Fundacji Maciej Świrski tłumaczył, że to kontynuacja kampanii w Polsce, która – jego zdaniem – okazała się sukcesem. Poinformował przy tym, że wydano na nią dotąd 8 mln zł (wcześniej pojawiały się doniesienia o 19 mln).
Maciej Świrski
wiceprezes Polskiej Fundacji Narodowej

Nasze komunikaty na temat sądów zaowocowały zrozumieniem wśród Polaków istniejących nieprawidłowości i potrzeb reform systemu sprawiedliwości. To była bardzo udana kampania, kosztująca nieco ponad 8 milionów złotych. W stosunku do zasięgu, który uzyskaliśmy, jest to bardzo dobry wynik i olbrzymi sukces.

Aby nasz przekaz był zrozumiały nie tylko w kraju, ale również za granicą, musimy posługiwać się idiomem językowym i kulturowym, którym posługują się nasi odbiorcy. Dlatego zaangażowaliśmy firmę White House Writers Group w Waszyngtonie, która będzie nam w tym zakresie idiomatycznej komunikacji doradzać. Musimy poruszać się z naszymi komunikatami w polu znaczeniowym zrozumiałym dla odbiorcy, w jego idiomie kulturowym. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby poza samymi Polakami interes naszego kraju i potrzebę reform rozumieli nasi sojusznicy w NATO, w USA i w Unii Europejskiej.

W USA obowiązuje ustawa o rejestracji "zagranicznych agentów" (FARA) – nakazuje ona ujawnianie wszelkich zleceń zza granicy. I w ten sposób dziennikarze dotarli do danych dotyczących umowy PFN z Amerykanami.