Drugie lotnisko dla Warszawy już działa. Modlin domem dla tanich linii i czarterów

Samolot tradycyjnie witany w Modlinie przez wozy strażackie
Samolot tradycyjnie witany w Modlinie przez wozy strażackie Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Stolica doczekała się wreszcie drugiego lotniska. Po dwóch latach prac, kosztem 305 milionów złotych otwarto Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin.

Inwestycja ma uzupełniać się ze znajdującym się w samej Warszawie Lotniskiem Chopina. W Modlinie (będącym dzielnicą Nowego Dworu Mazowieckiego) wylądują samoloty tanich linii lotniczych, czarterowe oraz towarowe. Choć odciąży częściowo lotnisko w stolicy, nie jest to rozwiązanie docelowe.

Jakość lotnisk to niepisany wyznacznik cywilizacyjnego rozwoju regionu. Z tym stwierdzeniem można polemizować, ale fakt faktem – na arenie międzynarodowej państwo widziane jest właśnie przez pryzmat lotnisk.

Gdyby Warszawę spersonifikować, jeszcze kilka lat temu biedaczka oblałaby się rumieńcem zażenowania. Nie ma się czemu dziwić, bo powszechnie mówiło się o lądowisku w stolicy vel "barak", "magazyn" lub "stodoła".

Więcej: Samolotem, pociągiem, czy autokarem - jak najszybciej i najtaniej dojechać do domu?

Wszystko zaczęło się zmieniać, kiedy rozpoczął się remont Lotniska Chopina. Dzisiaj to już prawdziwie europejski poziom. Nie tylko nowe oblicze jest jednak powodem do dumy Polaków. Po drugiej stronie miasta powstało kolejne lotnisko wraz z nowoczesnym terminalem.

Po co Modlin? Jest przede wszystkim tańszy, a to przyciągnie tanich przewoźników z powrotem do stolicy. Ci od pewnego czasu omijali Warszawę szerokim łukiem właśnie ze względu na zaporowe dla tego typu linii ceny. Zamysł szybko znalazł potwierdzenie w rzeczywistości. Pierwszymi firmami które startować będą z modlińskiej płyty startowej są Ryanair i Wizzair. Samolot tej drugiej wyląduje z pasażerami z Budapesztu dziś o 17.00, inaugurując tym samym komercyjną działalność portu.


Więcej: Tanio, taniej, nie najtaniej? Cała prawda o lotach z Modlina

Poza tanimi liniami na lotnisku lądować będą loty czarterowe i towarowe. W przeciwieństwie do Okęcia bowiem Modlin działać będzie bez przerwy całą dobę.

Projekt terminala wykonał znany i ceniony architekt, profesor Stefan Kuryłowicz, tragicznie zmarły rok temu w katastrofie awionetki.





Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...