Twórcy serialu "Lucyfer" oraz jego główna gwiazda - Tom Ellis, zachęcają fanów show do wrzucania postów z hasztagiem #SaveLucifer oraz #PickUpLucifer. Akcja jest związana ze zdjęciem serialu z emisji przez stację FOX - jak wyjaśniono - w związku z niską oglądalnością "Lucyfera".
Fani na całym świecie próbują uratować serial "Lucyfer", który po trzecim sezonie zniknie z ramówki stacji FOX. Akcja #SaveLucifer oraz #PickUpLucifer niesie się po Twitterze od kilku dni. Polscy sympatycy serialu również są w nią zaangażowani.
Akcja ma na celu zwrócenie uwagi konkurencyjnych stacji na potrzeby fanów, domagających się czwartego sezonu serialu. Wydaje się jednak, że to platformy streamingowe takie jak Netflix, czy amerykańskie Hulu są bardziej prawdopodobnym miejscem emisji nowych sezonów "Lucyfera". O ile ten szatański plan się powiedzie.
Świat seriali od strony produkcyjnej to przede wszystkim ogromny biznes. Dlatego decyzja FOX-a o zdjęciu "Lucyfera" z emisji po trzecim sezonie wydaje się zrozumiała z tego punktu widzenia. Historia szatana, który porzucił piekło, by stać się właścicielem klubu nocnego w Los Angeles z odcinka na odcinek notowała coraz niższą oglądalność, spadając poniżej 3 mln widzów. Dlatego włodarze stacji podjęli tak drastyczną decyzję.