PKP Intercity reklamami zachęca turystów do pozostawienia samochodów w garażach i wybranie się w wakacyjną podróż pociągiem. W reklamach kolei nie pokazują jednak tego, czego o jakości podróżowania polskim pociągiem można dowiedzieć się z tego nagrania, które oburzyło sieć.
PKP Intercity od lat walczy o klientów i przekonuje ich do tanich połączeń międzymiastowych. Na kilku liniach pojawiły się nowe, szybkie i wygodne składy, którymi podróż - jeśli ktoś lubi jazdę pociągiem - może być naprawdę przyjemna. Ale chyba jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, zanim wysoki standard usług będzie obowiązywał we wszystkich pociągach państwowego molocha.
O tym, jak w jakich warunkach podróżuje się na trasie Bohumin-Gdynia można przekonać się na filmie zaprezentowanym na Twitterze przez Wiktora Misztala. Widać na nim, jak po kilkukrotnym uderzeniu otwartą dłonią w kanapę w przedziale unosi się prawdziwa chmura kurzu. Pociąg TLK nosi nawę "Wydmy", co komentujący firm internauci ochoczo podchwycili. Tłumaczą, że przecież na Wydmach musi być piach i kurz, inaczej by nie były wydmami.
Jak wygląda w XXI wieku podróż kolejami przekonał się ostatnio także poseł Paweł Kukiz. On miał "ekskluzywną jedynkę" obok toalety, a turyści siedzieli stłoczeni w przedziałach i na korytarzach, bo nikomu w PKP Intercity nie przyszło do głowy, że gdy kończą się ferie, będzie więcej chętnych do przejazdu pociągiem.
Okazuje się, że w międzynarodowym pociągu TLK Wydmy wagony z miejscami do siedzenia zapewnia jednak nie PKP, tylko czeski partner. – Zaistniałą sytuację wyjaśniamy ze stroną czeską. Przepraszamy za wszystkie niedogodności, które się pojawiły. Jednocześnie zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, by zapewnić pasażerom komfort podróży – zapewnia rzecznik PKP Agnieszka Serbeńska.
– Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity – dodaje rzecznik.