Kurz na "Wydmach", czyli co można wytrzepać z kanapy pociągu TLK. Czy ktoś tam w ogóle sprząta?

Z czym można się spotkać w składzie TLK Wydmy? Na przykład z makabrycznie brudną kanapą w przedziale.
Z czym można się spotkać w składzie TLK Wydmy? Na przykład z makabrycznie brudną kanapą w przedziale. Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta
PKP Intercity reklamami zachęca turystów do pozostawienia samochodów w garażach i wybranie się w wakacyjną podróż pociągiem. W reklamach kolei nie pokazują jednak tego, czego o jakości podróżowania polskim pociągiem można dowiedzieć się z tego nagrania, które oburzyło sieć.


PKP Intercity od lat walczy o klientów i przekonuje ich do tanich połączeń międzymiastowych. Na kilku liniach pojawiły się nowe, szybkie i wygodne składy, którymi podróż - jeśli ktoś lubi jazdę pociągiem - może być naprawdę przyjemna. Ale chyba jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, zanim wysoki standard usług będzie obowiązywał we wszystkich pociągach państwowego molocha.
O tym, jak w jakich warunkach podróżuje się na trasie Bohumin-Gdynia można przekonać się na filmie zaprezentowanym na Twitterze przez Wiktora Misztala. Widać na nim, jak po kilkukrotnym uderzeniu otwartą dłonią w kanapę w przedziale unosi się prawdziwa chmura kurzu. Pociąg TLK nosi nawę "Wydmy", co komentujący firm internauci ochoczo podchwycili. Tłumaczą, że przecież na Wydmach musi być piach i kurz, inaczej by nie były wydmami.
Jak wygląda w XXI wieku podróż kolejami przekonał się ostatnio także poseł Paweł Kukiz. On miał "ekskluzywną jedynkę" obok toalety, a turyści siedzieli stłoczeni w przedziałach i na korytarzach, bo nikomu w PKP Intercity nie przyszło do głowy, że gdy kończą się ferie, będzie więcej chętnych do przejazdu pociągiem.

Okazuje się, że w międzynarodowym pociągu TLK Wydmy wagony z miejscami do siedzenia zapewnia jednak nie PKP, tylko czeski partner. – Zaistniałą sytuację wyjaśniamy ze stroną czeską. Przepraszamy za wszystkie niedogodności, które się pojawiły. Jednocześnie zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, by zapewnić pasażerom komfort podróży – zapewnia rzecznik PKP Agnieszka Serbeńska.

– Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity – dodaje rzecznik.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
POLECAMY 0 0Olga Bołądź rzuciła wyzwanie koleżankom z branży. Teraz kobiety dołączają do #boladzchallenge
0 0Czekasz, aż ostygnie, zanim włożysz do lodówki? 3 kulinarne błędy, które popełnia każdy Polak
WYWIAD 0 0"Byłam przed 30, a nie chciało mi się żyć". Patrycja schudła 50 kg, pokonała hashimoto i depresję
MamaDu 0 0"Cesarskie cięcie powoduje problemy dziecka w dorosłości". Wywiad z prof. Ewą Helwich
DADHERO.PL 0 0Nie wiesz jak? Nie przejmuj się, nie ty jeden. Oto nasze rady, jak mądrze wychowywać syna
SAP 0 0Od personalizacji adidasów do zatrzymania powodzi. Oto jak transformacja cyfrowa zmienia nasze życie
#GRZEJE 0 010 godzin czekał na żonę, która poszła do dentysty. Musiała interweniować Straż Miejska
POLECAMY 0 0Jak mu tak wróżka powie, to zwolni pół firmy. Po 15 latach ujawnia kulisy pracy wróżenia w telewizji
MamaDu 0 0"Moja córka żyła 70 minut". Gest mamy po śmierci dziecka poruszył ludzi na całym świecie
POLECAMY 0 0Nie zawsze musisz być wśród ludzi. Te rzeczy powinieneś zrobić sam przynajmniej raz w życiu
0 0Technika sprzed 5 tys. lat pomoże ci popełnić mniej błędów. Mnisi mieli rację
dad:HERO 0 0Polecamy pięć hitów z Nefliksa i HBO Go do obejrzenia z dziećmi w ten weekend
0 0Wybrano najlepsze seriale dekady. O połowie pewnie nawet nie słyszałeś!