Pojawienie się klipu z zapowiedzią najnowszego filmu Wojtka Smarzowskiego "Kler" wywołało spore poruszenie. Jednak po niedługim czasie zwiastun zniknął z YouTube'a, co wywołało wiele "teorii spiskowych". Teraz dystrybutor filmu tłumaczy swoją decyzję.
Sam zwiastun kontrowersyjnego jak na Polskę filmu o duchowieństwie wywołał spore zamieszanie. Jedni zapowiedzieli tłumne przyjście do kin, drudzy oskarżyli reżysera o kłamstwo i budowanie całkowicie fikcyjnego obrazu polskiego duchowieństwa.
Jednak zwiastun "Kleru" tak samo niespodziewanie zniknął z sieci, jak się w niej pojawił. Do tej pory nie było wiadomo, co się z nim stało, przez co wielu internautów sugerowało, że to reakcja na negatywny odbiór Kościoła przez oglądających. Głos w tej sprawie zabrał dystrybutor.
Okazuje się, że była to decyzja Kina Świat, odpowiedzialnego za dystrybucję tytułu. Jak poinformował dział PR firmy, zwiastun przechodzi drobne zmiany i w odświeżonej wersji pojawi się na YouTube już w środę. Dystrybutor nie chce jednak informować o powodach decyzji ani o tym, co zostanie w klipie zmienione.
Film pojawi się gdyńskim festiwalu filmów fabularnych. Do kin wejdzie 28 września 2018 roku. "Kler" będzie też dostępny w internecie na platformie Showmax.