Podliczono, ile PiS wydał na wyborcze spoty. Więcej niż wszystkie inne komitety razem wzięte
redakcja naTemat
23 października 2018, 12:04·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 23 października 2018, 12:04
Oburzył was spot, w którym Prawo i Sprawiedliwość straszyło Polaków, że jeśli w wyborach wygra Koalicja Obywatelska, to Polskę zaleje fala muzułmańskich uchodźców? Jeśli tak, to macie teraz dodatkowy powód, by być zbulwersowanym. Właśnie się okazało, ile pieniędzy partyjnych (czyli z waszych podatków) wydano na telewizyjne spoty partii rządzącej.
Reklama.
Na chwilę przed ciszą wyborczą PiS zdecydował uderzyć w antyimigrancką strunę. W pełnym manipulacji minutowym nagraniu przekonywano, że zwycięstwo konkurentów z Platformy Obywatelskiej będzie oznaczać, iż na ulicach polskich miast dojdzie do zamieszek z udziałem uchodźców.
Spoty te emitowano w stacjach telewizyjnych do ostatniej chwili, zanim zapadła wyborcza cisza. Teraz już wiadomo, ile to kosztowało.
2,55 mln złotych przeznaczył Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości na emisję spotów w telewizji. Takie są szacunki Nielsen Audience Measurement na podstawie danych cennikowych w poszczególnych stacjach telewizyjnych, czyli m.in. TVP, TVP Info, Polsat i TVN – podaje serwis press.pl.
Suma robi wrażenie. A jest ono jeszcze większe, gdy porówna się wydatki PiS na telewizyjną kampanię z wydatkami pozostałych komitetów.
Wyliczenia wskazują, że PiS wydał na spoty więcej niż wszystkie pozostałe komitety razem wzięte.
Drugi w kolejności był komitet "Wolność w Samorządzie" (ponad 726 tys. zł), dalej Koalicja Obywatelska (ponad 330 – reklamówki emitowano w Polsacie i TVN, nie zdecydowano się na kampanię w TVP), KW Jacek Wojciechowicz Akcja Warszawa (ponad 200 tys. zł), KW PSL (115 tys. zł), KW Z Dutkiewiczem dla Dolnego Śląska (22 tys. zł) i KW Wolni i Solidarni (3 tys. zł).