PiS w kampanii samorządowej wydał najwięcej na wyborcze spoty.
PiS w kampanii samorządowej wydał najwięcej na wyborcze spoty. Fot. screen ze strony YouTube.com / Prawo i Sprawiedliwość
Reklama.
Na chwilę przed ciszą wyborczą PiS zdecydował uderzyć w antyimigrancką strunę. W pełnym manipulacji minutowym nagraniu przekonywano, że zwycięstwo konkurentów z Platformy Obywatelskiej będzie oznaczać, iż na ulicach polskich miast dojdzie do zamieszek z udziałem uchodźców.
Spotów w tej kampanii PiS przygotował o wiele więcej – był choćby ten z udziałem Mateusza Morawieckiego powołującego się na słowa Jana Pawła II, czy ten, w którym wystąpili wyłącznie politycy PO – i to śpiewająco.
Spoty te emitowano w stacjach telewizyjnych do ostatniej chwili, zanim zapadła wyborcza cisza. Teraz już wiadomo, ile to kosztowało.
2,55 mln złotych przeznaczył Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości na emisję spotów w telewizji. Takie są szacunki Nielsen Audience Measurement na podstawie danych cennikowych w poszczególnych stacjach telewizyjnych, czyli m.in. TVP, TVP Info, Polsat i TVN – podaje serwis press.pl.
Suma robi wrażenie. A jest ono jeszcze większe, gdy porówna się wydatki PiS na telewizyjną kampanię z wydatkami pozostałych komitetów.
Wyliczenia wskazują, że PiS wydał na spoty więcej niż wszystkie pozostałe komitety razem wzięte.
Drugi w kolejności był komitet "Wolność w Samorządzie" (ponad 726 tys. zł), dalej Koalicja Obywatelska (ponad 330 – reklamówki emitowano w Polsacie i TVN, nie zdecydowano się na kampanię w TVP), KW Jacek Wojciechowicz Akcja Warszawa (ponad 200 tys. zł), KW PSL (115 tys. zł), KW Z Dutkiewiczem dla Dolnego Śląska (22 tys. zł) i KW Wolni i Solidarni (3 tys. zł).
źródło: press.pl