
– Spodziewaliśmy się sukcesu, ale przyznajemy, że nie aż takiego – przyznaje naTemat Michał Lisowski, właściciel wydawnictwa Black Monk. Na sukces zbiórki złożyło się wiele czynników, które same mogą służyć na... podręcznik.
Opowiadanie "Zew Cthulhu" zostało wydane w 1926 roku i zapoczątkowało cykl o przedwiecznym bóstwie. Ma łeb ośmiornicy, skrzydła smoka, wielkie pazury i ciało mające ludzkie kształty. Lovecraft wymyślił całą mitologię, istoty, fikcyjny język i księgę "Necronomicon", która pojawia się co drugim horrorze z "Martwym złem" na czele.
Wydaje nam się, że Lovecraft jako pierwszy wyniósł grozę i horror "w kosmos", kazał nam bać się potężnych i niezbadanych istot z innych światów. Ta wizja do dzisiaj intryguje, jest bardziej subtelna i niedopowiedziana niż brutalność i dosłowność współczesnego kina czy kultury masowej.
Zaznajomienie się z twórczością Lovecrafta jest wręcz niezbędne do wczucia się w atmosferę "Zewu Cthulhu". Gra opiera się głównie na potędze wyobraźni, a RPG to skrót od role-playing game - gra, w której odgrywamy rolę. Najsłynniejsze systemy to m. in. "Dungeons & Dragons" (na kanwie, którego powstała seria gier "Baldur's Gate") czy "Cyberpunk 2020" (studio CD Projekt tworzy na podstawie niego grę "Cyberpunk 2077").
"Zew Cthulhu" to gra fabularna, gdzie jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika Tajemnic - narratora opowiadającego historię. Reszta uczestników gry to Badacze Tajemnic, rozwiązujący zagadki bohaterowie z przypadku, którzy próbują powstrzymać mroczne siły przed przejęciem kontroli nad naszym światem. Tak naprawdę to gra dla każdego, kto uwielbia dobre, ekscytujące opowieści i ma odrobinę wyobraźni.
To, że uniwersum ma zagorzałych fanów w Polsce, wiemy już po wyniku zbiórki. Nowe wydanie nie będzie zwykłym tłumaczeniem z amerykańskiego oryginału, ale zostanie wzbogacone o scenariusze toczące się w Polsce. Wspierający odblokowali ich w sumie 13, będą się rozgrywać w różnych okresach historycznych i różnych miejscach naszego kraju.
Sandy Petersen, autor oryginalnego podręcznika "Zewu Cthulhu", napisał współczesny dodatek o tajemniczych i przerażających wypadkach w ruinach poznańskich fortów. Bohaterowie, prowadząc śledztwo, odkryją powiązania osób z wyższych sfer z mrocznymi kultami. Będą musieli stawić czoła śmiertelnemu niebezpieczeństwu. To będzie kryminał podszyty horrorem.
Adam Wieczorek, Artur Wszeborowski i Tomasz Barański piszą wojenną kampanię "Babie Lato", w której gracze wcielają się w role partyzantów, którzy trafiają na trop tajnych eksperymentów naukowych prowadzonych przez nazistów. Postanawiają pokrzyżować im plany i wpłynąć na losy II Wojny Światowej.
Michał "Kuglarz" Dzidt pracuje nad scenariuszem o tajnym Wydziale X SB, który na początku lat 70. zajmował się badaniem niewyjaśnionych i nadprzyrodzonych zjawisk na terenie Polski Ludowej i ukrywaniem ich przed opinią publiczną. Można to porównać do komunistycznej wersji "Archiwum X".
Idea internetowych zbiórek polega na zaufaniu, bo wpłacający tak naprawdę zapłacili za podręcznik i scenariusze, które dopiero zostaną wydane.