
Dobrze, że Unia wzięła się do roboty i zaczyna karać, bo ten, kto nie jeździł samochodem ciężarowym i nie spędził w samochodzie tygodni, a niekiedy i miesięcy, nie wie co znaczy takie życie – po tym zdaniu, które wypowiedział mój rozmówca już wiedziałam, że w sporze z Brukselą o transport międzynarodowy, interesy wszystkich zainteresowanych nie tyle co się rozjeżdżają, co są zgoła różne. Kierowcy i właściciele ich firm na unijne zmiany patrzą z zupełnie innej perspektywy.
Ile jeżdżą Polacy?
Polska jest największym graczem na transportowym rynku. 29 proc. kursów w transporcie międzynarodowym należy do polskich kierowców. Kolejni w tym zestawieniu czyli Hiszpanie obsługują 15 proc. kursów. Dysproporcje jeszcze bardziej widać gdy mowa o kabotażu: Polska obsługuje 40 proc. rynku, Rumunia (druga w kolejności) – tylko 9 proc. Czytaj więcej
Czym są przewaozy kabotażowe?
Przewozy kabotażowe to sytuacja, w której np. polski przewoźnik wykonuje chwilowo przewozy krajowe na terenie innego kraju.
