Fot. Wojciech Surdziel / Agencja Gazeta
Reklama.
Pod ideą płatności zbliżeniowych podpisuje się między innymi Usain Bolt, Otylia Jędrzejczak, Natalia Partyka oraz Paweł Wojciechowski. Wszyscy występują w reklamach technologii Visa i nowatorskiej technologii pozwalającej na transakcje bezgotówkowe.
"Gazeta Wyborcza"

Jak działa aplikacja? Z założenia szybko: wystarczy na telefonie wybrać ikonę Visa i zbliżyć telefon do terminalu w sklepie. Po 500 milisekundach krótki dźwięk potwierdzi, że zapłaciliśmy, a na ekranie telefonu pojawi się informacja o wysokości kwoty, która znikła z naszego rachunku. CZYTAJ WIĘCEJ


Visa zadbała o to, by nowa technologia była obecna na olimpiadzie w Londynie, którą firma sponsoruje. Ponad 90 procent płatności w Parku Olimpijskim dokonywanych jest w ten sposób, najczęściej za pomocą telefonu komórkowego.
Kiedy płatność mobilna stanie się powszechna?
"Gazeta Wyborcza"

- Rok 2013 będzie pod tym względem przełomowy - mówi lakonicznie John White z Visa Europe. Jak ognia unika jednak podawania dokładnych dat. - Za sześć, dwanaście, może nawet osiemnaście miesięcy nastąpi wysyp tego rodzaju rozwiązań - mówi. I dodaje: - W 2020 r. połowa transakcji wykonywanych przez posiadaczy kart Visa w Europie to będą transakcje mobilne. CZYTAJ WIĘCEJ


Polska przoduje we wdrażaniu nowych technologii. Zainstalowano już u nas prawie 80 tysięcy terminali umożliwiających taką transakcję. Polacy też z nowego rozwiązania korzystają najczęściej. Tylko w maju do takiej transakcji dochodziło w Polsce 1,2 raza na sekundę, w czym prześcigamy nawet Wielką Brytanię.
"Gazeta Wyborcza"

– Za korzystanie z płatności zbliżeniowej zasłużyliście na medal – przekonuje Pedro Sousa z Visa Europe. Jego zdaniem Polacy pokochają też płacenie telefonem. Ważne, by technologia, w tym odpowiednie telefony, była powszechnie dostępna. CZYTAJ WIĘCEJ