Kiedy pojawiły się informacje o problemach finansowych Neckermann Polska, część turystów już od pewnego czasu otrzymywała pomoc z zakwaterowaniem i przelotami – informuje portal Wakacje.pl. Wystarczyło, że zaznaczyli przy wykupywaniu wakacji jedną z usług dodatkowych.
Usługa ta pomogła części turystów jeszcze zanim ogłoszono niewypłacalność Neckermanna. Chodzi tutaj m. in. o Polaków na Majorce, którym dokupiono doby hotelowe i kupiono bilety na wcześniejszy powrót do Polski. Przezorni mogli więc liczyć na pomoc ze strony serwisu wakacyjnego.
– Kiedy wycieczka zostaje anulowana przez biuro podróży, odwołana z powodu wystąpienia sił wyższych, lub – jak w przypadku Neckermanna – zostaje ogłoszona niewypłacalność lub upadłość biura podróży, klient nie musi zwracać się do Marszałka Województwa o zwrot wpłaconych środków z Gwarancji Ubezpieczeniowej Organizatora. Ten proces może trwać bardzo długo i zwykle oznacza, że środki przeznaczone na wakacje zostaną zamrożone. Chcieliśmy pomóc naszym klientom uniknąć takich sytuacji – tłumaczy Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl.