Państwowy urząd chce usunąć billboardy naTemat o wyborach. Przez 3 tygodnie nikomu nie przeszkadzały

Tak wygląda ostatni z trzech billboardów pod Sieradzem.
Tak wygląda ostatni z trzech billboardów pod Sieradzem. Fot. Maciej Stanik / naTemat
Przyznamy szczerze, że takiego obrotu naszej kampanii społecznej się nie spodziewaliśmy. Gdy ujawniliśmy, że za "Trzema billboardami za Sieradzem" stoi redakcja naTemat, a sama akcja ma społeczny wymiar profrekwencyjny, okazało się, że przeszkadza ona rządowej agencji.


Szybkie podsumowanie. 11 września postawiliśmy trzy wielkie billboardy na jednym z pól przy trasie S8 pomiędzy Łodzią a Wrocławiem. Przedstawiały wyraźny, choć enigmatyczny komunikat: "Zostawiłeś mnie draniu, ale jakbyś zmienił zdanie, czekam tam gdzie zawsze". Akcja poniosła się viralowo po internecie i miała bardzo fajny odbiór.

W takiej wersji trzy billboardy stały sobie nikomu nie przeszkadzając przez bite trzy tygodnie – do początku października. Wtedy to odkryliśmy ostatnią planszę, która wyjaśnia, kto stoi za akcją i jaki jest jej cel. Odpowiedź jest prosta: to kampania społeczna, która ma przypomnieć Polakom o prawie i obowiązku do głosowania, a stoi za nią redakcja naTemat.
Odbiór był pozytywny, nie tylko wśród internautów, ale i mediów branżowych czy lokalnych. Dlatego tym większym zaskoczeniem było dla nas to, co przeczytaliśmy w sieradzkim serwisie "Nasze Miasto", że "billboardy będą musiały zniknąć".

Chodzi właściwie o wypowiedź przedstawiciela rządowego urzędu tj. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA stwierdził bowiem, że ta akcja jest wbrew prawu.

– Postawienie ich w tym miejscu jest łamaniem prawa. Przepisy mówią wyraźnie, że przy trasach szybkiego ruchu nie wolno umieszczać reklam rozpraszających uwagę – mówi w rozmowie z sieradzkim serwisem Maciej Zalewski.



To o tyle zabawne, że przez pierwsze trzy tygodnie nie było żadnych głosów, jakoby billboardy komuś przeszkadzały. Przeszkadzać zaczęły dopiero 7 października. To tego dnia okazało się, że chodzi o frekwencję, a za akcją stoi redakcja naTemat.

Same billboardy nie różnią się od setek tysięcy reklam, które stoją przy polskich drogach. Postawiliśmy je przy współpracy z jedną z największych firm zajmujących się tego typu działaniami, która zarządza billboardami w całej Polsce, a właściciel pola, na którym stoi otrzymał odpowiednie wynagrodzenie. Możecie je oglądać do 13 października.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
WYWIAD 0 0"Rączka dziecka zabitego w wyniku aborcji". Ginekolog demaskuje historię zdjęcia z Twittera
MamaDu 0 0Są już arkusze próbnej matury z języka polskiego! Tematy rozprawek zaskoczą uczniów?
POLECAMY 0 0Nigdy się nie poddawaj – tego uczy kino. 10 tytułów, które powinien zobaczyć każdy mężczyzna
Volvo 0 0W mieście Volvo ci więcej. Kompaktowy XC40 to SUV gotowy na (prawie) wszystko
0 0Przy tych posunięciach twardy elektorat... wymięka. Tak PiS wkurzyło swoich wyborców
0 0Zapytali o koszty wizyt zagranicznych Szczerskiego. Kwota wbija w fotel
0 0Modest Amaro otwiera kolejną restaurację. “To będzie coś unikalnego”
INNPoland 0 0Lodowe księżyce i wiatr słoneczny. Człowiek w kosmosie to nic przy tych misjach
dadHERO 0 0Prawie półtora miliona złotych na polską planszówkę. Skąd ten sukces gry "Beyond Humanity:Colonies"?
0 0Najmłodsza miliarderka się bogaci. Poruszenie w świecie mody
WYWIAD 0 0"Żenujące". Były sołtys Rytla nie ukrywa, co myśli o reportażu Superwizjera o Beacie Szydło
0 0Nauczyciel pokazuje absurd. "Podręczniki niezgodne z podstawą"