705 452. Tyle dokładnie samochodów w zeszłym roku sprzedało Volvo na świecie. Tym wynikiem szwedzki koncern motoryzacyjny po raz szósty ustanowił rekord sprzedaży. W porównaniu z 2018 rokiem wzrost liczby sprzedanych aut wyniósł 9,8 proc. Najlepiej sprzedającym się samochodem marki na całym świecie (i w Polsce) był XC60.
– Bardzo się cieszę, że po raz pierwszy w naszej historii sprzedaliśmy ponad 700 000 samochodów i zyskaliśmy udział w rynku we wszystkich naszych głównych regionach sprzedaży. Naszym celem jest kontynuacja tego pozytywnego trendu w 2020 roku – powiedział w komunikacie prasowym Håkan Samuelsson, dyrektor generalny Volvo Cars.
Najwięcej samochodów firma sprzedała w Europie (340 605). Na drugim miejscu w rankingu sprzedaży regionalnej znalazły się Chiny (154 961). Trzecia pozycja w tym zestawieniu przypadła Stanom Zjednoczonym (108 234). W każdym regionie odnotowano wzrosty sprzedaży, które wyniosły odpowiednio: 7,2 proc., 18,7 proc. i 10.1 proc.
Rekord sprzedaży producent aut z tzw. iron logo zanotował również w Polsce. W ubiegłym roku w kraju nad Wisłą zarejestrowano 10 975 nowych samochodów osobowych tej marki. Wobec sprzedaży odnotowanej w 2018 roku wzrost wyniósł 4,96 proc. Jest to siódmy z rzędu rekord sprzedaży ustanowiony przez Volvo Car Poland.
Komercyjne sukcesy szwedzkie przedsiębiorstwo zawdzięcza przede wszystkim popularności wśród kierowców swoich wielokrotnie nagradzanych SUV-ów. W 2019 roku najlepiej sprzedającym się modelem był XC60 ze sprzedażą 204 965 samochodów, następnie XC40 ze sprzedażą 139 847 aut i XC90 ze sprzedażą 100 729 egzemplarzy.
Wszystkie trzy wymienione modele cieszyły się największym wzięciem także w Polsce. XC60 sprzedał się w liczbie 4456 sztuk, XC40 – 1769, a XC90 – 1274. To nie wszystko, bo na tle konkurencji w kategorii "najchętniej wybierane modele segment premium w Polsce" zwycięzcą okazał się Volvo XC60, wyprzedzając o 122 "oczek" model BMW 3.
Firma odnotowała również duży popyt na zelektryfikowane pojazdy zarówno pod względem zarejestrowanej sprzedaży, jak i zamówień detalicznych. W sumie w 2019 roku Volvo Cars sprzedało 45 933 modeli hybrydowych typu plug-in na całym świecie. Wynik ten oznacza wzrost aż o 22,9 proc. w porównaniu do 2018 roku.
Na tak duży wzrost sprzedaży wersji hybrydowych Volvo Cars wpływa fakt, że szwedzka firma o 93-letniej historii to jedyny producent samochodów, który oferuje wersje mild-hybrid lub plug-in hybrid w każdym modelu. W planach na 2020 rok koncern ma osiągnięcie sprzedaży aut hybrydowych typu plug-in na poziomie 20 proc. całkowitej sprzedaży.