Podczas, gdy nasze top modelki: Anja Rubik, Kasia Struss i Magda Frąckowiak chodzą na pokazach największych światowych marek, polskie firmy promują się z pomocą zagranicznych gwiazd modelingu. Kogo stać na taki luksus?
Już nie tylko Bank Zachodni WBK może pochwalić się, że do swoich reklam zatrudnia gwiazdy światowego formatu. Co prawda w jego spotach grało ich najwięcej, między innymi Chuck Norris, Antonio Banderas, Gerard Depardieu, Danny DeVito, czy John Cleese, ale coraz częściej do współpracy zagraniczne gwiazdy zapraszają polskie marki odzieżowe.
Boski Francisco
W tym sezonie Big Star postawił na naprawdę rozpoznawane twarze. Z billboardów nowej kampanii razem z polskimi modelkami uśmiechają się do nas gwiazdy światowych wybiegów. Numerem jeden wśród nich jest Francisco Lachowski, który zajmuje obecnie 16. miejsce w rankingu najlepszych modeli w świecie (models.com). Niespełna 21-letni Brazylijczyk rozpoczął karierę w 2009 roku. Wygrał organizowany w São Paulo konkurs i podpisał kontrakt z agencją Ford Models. Jeszcze w tym samym roku dostał się na pokazy Gucci i Diora w Mediolanie. Chodził też dla Versace, Muglera, Armaniego, Dolce & Gabbana, czy dsquared2. Można go było zobaczyć na stronach GQ, V Magazine, czy Vogue. Towarzyszą mu Francuz Willy Cartier - muza Jean Paul Gaultier i gwiazda kampanii Givenchy, oraz najpopularniejsi w modelingu bliźniacy – Jonathan i Kevin - twarze dsquared2 i Strellson.
Współpraca polsko-rosyjska
22 lutego rozpoczęła się wiosenno-letnia kampania „Beautiful Story” firmy Reserved. Jej twarzą została Anna Vyalitsyna, rosyjska topmodelka, a prywatnie narzeczona Adama Levine’a, z którym poznała się w 2010 roku podczas kręcenia teledysku do piosenki zespołu Maroon 5 – „Misery”. Pozowała z nim też nago na okładce listopadowego rosyjskiego Vogue’a. Zdjęcia do kampanii Reserved zostały wykonane w Kapsztadzie przez znanego fotografa gwiazd – Angelo Pennetta. Anna przygodę z modelingiem zaczęła w wieku 15 lat. Już rok później została twarzą perfum Chance Chanel. I jest nią do dziś. To nie pierwsza współpraca Reserved z rosyjskimi modelkami. Rok wcześniej na paryskich bulwarach markę promowała Sasha Pivovarova – numer 4 w rankingu najlepszych światowych modelek. 27-latka swoją karierę rozpoczęła w 2005 roku kontraktem z Pradą, potem reklamowała kosmetyki Armani. Wielokrotnie pojawiała się na okładkach takich magazynów jak V Magazine, Numero czy Vogue w edycji rosyjskiej, brytyjskiej, japońskiej, czy australijskiej. W grudniu zaprojektowała bieliznę nocną dla marki GAP.
Zombie jest wszędzie
Ostatniej jesieni Polskę zaatakował Zombie Boy. Ulubieniec Lady Gagi i Muglera najpierw pojawił się jako gość na wiosennym pokazie Macieja Zienia, później zaczął nagrywać teledysk z młodą polską wokalistką Honey. Wreszcie, chodził po wybiegu u Rodrigo de la Garza i został twarzą jego kampanii.
Czasem i muza nie pomoże
- Praca, konsekwencja, wszechobecność i Claudia Schiffer – taką receptę na sukces miał Marek Banasiak z Monnari. Dlatego w 2006 roku podpisał półroczny kontrakt z muzą Karla Lagerfela. To był strzał w dziesiątkę. Pod koniec 2008 roku Polacy uznali Monnari za jedną z marek narodowych. Jednak zatrudnienie supermodelki nie opłaciło się. W 2009 roku łódzkie przedsiębiorstwo stanęło na skraju bankructwa. Udało mu się wyjść z kryzysu, ale wciąż ponosi straty.
Polacy lubią, gdy jest światowo. Dobrze, że rodzime firmy coraz częściej wychodzą naprzeciw naszym tęsknotom i oczekiwaniom.