Czas się pochwalić, ale i przede wszystkim podziękować, bo to wyjątkowa okazja i wyjątkowy moment. Osiem lat temu serwis naTemat.pl po raz pierwszy oficjalnie pojawił się w sieci. I na te ósme urodziny dostaliśmy doskonały prezent. Z najnowszego badania internetu Gemius/PBI, którego wyniki publikuje branżowy serwis WirtualneMedia.pl, wynika, że naTemat jest większe od serwisów Interia.pl czy Wyborcza.pl. O tym, dlaczego aż tak nas to cieszy, parę słów poniżej.
naTemat w polskim internecie na dobre pojawiło się 22 lutego 2012 roku, czyli jutro minie dokładnie – co do dnia – osiem lat naszej działalności. Ambicje od zawsze mieliśmy duże, ale jak to często podkreślam, nawet puszczając wodze fantazji, nie sądziliśmy, że uda nam się przeskalować aż do takich rozmiarów i tak mocno osadzić na polskim rynku medialnym.
Dziś jesteśmy nie tylko jednym portalem, ale niezależną grupą medialną, która wydaje pięć samodzielnych serwisów (MamaDu.pl, INNPoland.pl, ASZdziennik.pl, dadHERO.pl). Serwisów, które nigdy w naszej historii nie były aż tak popularne, jak są dzisiaj. Każdego miesiąca czytają je miliony Polaków, a rok do roku ta liczba wzrosła średnio dla całej Grupy o 33 procent. MamaDu w styczniu wg cytowanego Panelu Gemius/PBI było trzecim serwisem parentingowym w Polsce.
Z ciekawości zerknąłem w statystyki z naszych początków. Dzisiaj w ciągu dnia potrafi nas czytać dwa razy więcej użytkowników niż na starcie czytało nas przez cały miesiąc. Mówimy o setkach tysięcy użytkowników każdego dnia.
WirtualneMedia.pl opublikowały właśnie zestawienie najpopularniejszych portali informacyjno-publicystycznych w Polsce (bez podziału na treści regionalne). Wynika z niego nie tylko, że jesteśmy w czołówce najchętniej odwiedzanych portali w kraju. Okazuje się, że w liczbach bezwzględnych samo naTemat.pl jest większe m.in. od serwisów Wyborcza.pl czy Interia.pl. Zestawienie pokazuje realnych użytkowników poszczególnych portali (to wyniki samych portali, nie całej grupy wydawniczej).
I właśnie ta perspektywa cieszy nas najbardziej. W osiem lat #60osóbnaŻoliborzu (bo tyle dziś współtworzy Grupę naTemat) udało się przegonić portale, które należą do gigantycznych koncernów medialnych i są obecne na polskim rynku "od zawsze". Wyborcza.pl to marka sama w sobie, a Interia właśnie świętuje 20-lecie swojego istnienia.
A to nie jedyny styczniowy sukces. Poniżej screen z CrowdTangle, oficjalnego narzędzia Facebooka, które mierzy wzdłuż i wszerz aktywność na fanpage'ach. Wynika z niego, że w styczniu 2020 roku to profil naTemat, choć nie największy, był najbardziej angażujący z całej stawki medialnej.
Zobaczymy, jak takie zestawienia będą wyglądały w następnych miesiącach, bo branża medialna bywa bardzo dynamiczna, ale niezależnie od ich wyników, gwarantujemy, że każdego dnia staramy się robić dla Was lepszy i ciekawszy serwis. Liczby pokazują, że całkiem nieźle nam to wychodzi.