Kuba Wojewódzki i Magda Gessler są łakomym kąskiem dla reklamodawców.
Kuba Wojewódzki i Magda Gessler są łakomym kąskiem dla reklamodawców. Fot. F.Klimaszewski, A.Zawada / Agencja Gazeta

Celebryci występujący na antenie TVN zarabiają dla swojej stacji najgrubsze miliony, bo najbardziej przyciągają reklamodawców. W zestawieniu, które przygotował dom mediowy PanMedia Western, wręcz zdeklasowali gwiazdy Polsatu i TVP.

REKLAMA
Jak czytamy w "Rzeczpospolitej', PanMedia Western przygotował listę dziesięciu programów rozrywkowych, których popularność oparta jest na wizerunku celebrytów. Najwięcej, bo pięć pozycji w rankingu, padło łupem TVN. Programy tej stacji znalazły się też w pierwszej trójce tych, które przyniosły najwyższe dochody z reklam.
"Rzeczpospolita"

87,6 mln zł przychodów odnotował w I półroczu „X Factor", w którym uczestników oceniali Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil i Tatiana Okupnik, a prowadzącym był Jarosław Kuźniar. Za „X Factorem" uplasowała się Magda Gessler i prowadzone przez nią „Kuchenne rewolucje" (także w TVN) z wpływami na poziomie 66,7 mln zł. Kolejna była Ewa Drzyzga i jej „Rozmowy w toku" nadawane w TVN od 12 lat (55,3 mln zł). CZYTAJ WIĘCEJ


Gorzej od TVN wypadł Polsat, choć – jak mówi eksperci – stacja ta przykłada coraz większą wagę do promowania swoich gwiazd. W dziesiątce najlepszych znalazły się programy "Must Be the Music - Tylko muzyka", "Got to Dance - Tylko taniec" i serial "Malanowski & Partnerzy".

Czytaj: Piotr Kraśko popularniejszy niż Kamil Durczok i Maciej Orłoś. Przynajmniej w internecie
Telewizja Polska może się pochwalić tylko dwoma programami w pierwszej dziesiątce. Znalazła się tam "Jaka to melodia" z Robertem Janowskim i "Bitwa na głosy". Janowski w poprzednich edycjach rankingu pojawiał się nawet na pierwszy miejscu, tym razem zajął jednak szóstą pozycję.
"To m.in. z uwagi na jego wysoką cykliczność – jest pokazywany prawie codziennie" – tłumaczy cytowany przez "Rz" Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner ds. telewizji w PanMedia Western.
"Rzeczpospolita"

Eksperci wróżą modnym jeszcze dzisiaj programom typu talent show powolne wyczerpywanie się formuły. Stacje także z nimi nie przesadzają, bo to najkosztowniejsze programy, na których oszczędza się w czasie kryzysu.


Źródło: "Rzeczpospolita"