Wiadomo, ile udało się zebrać pieniędzy w czasie II Dnia Spzilek
Wiadomo, ile udało się zebrać pieniędzy w czasie II Dnia Spzilek Fot. Jakub Wlodek / Agencja Gazeta

25 września internet podbiła akcja polegają na wrzucaniu do internetu zdjęć w szpilkach. Za każdy taki post butik Moliera2 zadeklarował przekazać Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową 2 złote. Właśnie poznaliśmy kwotę, która została wypisana na czeku.

REKLAMA
"W tym roku dzięki Waszemu zaangażowaniu oraz dobroci serc udało nam się wspólnie zebrać 7-krotnie wyższą sumę niż w zeszłorocznej edycji Dnia Szpilek" – czytamy na fanpage'u sklepu. Przypomnijmy, że w czasie zeszłorocznej, pierwszej edycji akcji, fundacja Alivia otrzymała 31 150 złotych.
Ile udało się uzbierać w czasie II Dnia Szpilek? "Sam hashtag #dzienszpilek został użyty w Social Mediach prawie 600 000 razy. Natomiast zdjęć ze szpilkami (bez względu na wysokość obcasa) i hasztagiem #dzienszpilek na publicznych profilach Instagram / Facebook pojawiło się 111 902, co sprawiło, że w tym roku na Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową przekazaliśmy 223 810 złotych!" – podaje sklep. Pieniądze już wpłynęły na konto fundacji.
Tegoroczny Dzień szpilek podbił media społecznościowe. U jednych budził zachwyt, a u drugich kontrowersje. Firmie zarzucano seksizm w reklamach, a także to, że tanim kosztem promuje się na akcji charytatywnej. Udało nam się ustalić, że dzięki bojkotowi Dnia Szpilek fundacja otrzymała niemal 20 tysięcy złotych z wpłat bezpośrednio na konto.
Niektórych może też zastanawiać kwota przekazana fundacji zestawiona z liczbą zdjęć szpilek na Instagramie i Facebooku – powinien uzbierać się z tego ponad milion złotych. Nie wszystkie posty spełniały jednak warunki regulaminu – tj. nie były publiczne, na zdjęciu nie było szpilek, użyto złego hashtaga lub wrzucono je po czasie. Ostatecznie nie brano pod uwagę długości szpilek (w zapisach było, że musiały mieć minimum 5 cm).
"Do policzenia publikacji zaangażowanych zostało dwóch niezależnych audytorów zewnętrznych – Newspoint i Unamo – ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w monitoringu i kompleksowej analityce mediów. Oba raporty wykazały tożsame wyniki, które przełożyły się na finalną kwotę" – podaje Moliera2.Klinika onkologiczna Przylądek Nadziei, która została wybudowana przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, podziękowała na swoim profilu wszystkim osobom biorącym udział lub kibicującym akcji.
"To dzięki Wam i Waszym zdjęciom o Dniu Szpilek dowiedział się cały świat! To dzięki Wam o naszych dzieciach usłyszał cały internet. Za każde zdjęcie, za każdą szpilkę, za każdy uśmiech i za całą dobrą energię ślemy Wam Ogromne Przylądkowe Serce" – czytamy na profilu kliniki.