Program Trzeci Polskiego Radia nieprzerwanie traci swoją popularność. W ostatnim badaniu słuchalności, przeprowadzonym przez Radio Track, Trójka zanotowała rekordowo niskie wyniki. Nowe dane zakwestionowała prezes Polskiego Radia, Agnieszka Kamińska. Jej zdaniem KBR to porozumienie prywatnych nadawców, którzy "przeszacowują" duże miasta.
Katastrofalne wyniki badań zakwestionowała prezes Polskiego Radia, Agnieszka Kamińska. W rozmowie z PAP stwierdziła, że badania Radio Track znacznie "przeszacowują" duże miasta, a nie "doświetlają” reszty Polski. Podkreśliła też, że badania nie obejmują osób w wieku powyżej 75 lat i to jest ich duża wada.
– Jedyne tzw. badanie „słuchalności” to badanie Radio Track robione na zlecenie Komitetu Badań Radiowych(...)Jest to telefoniczne badanie ankietowe deklarowanej „słuchalności” stacji radiowych. Podkreślić trzeba, że KBR to porozumienie nadawców komercyjnych: Agory, RMF, Eurozet i Time. Metodologia ich badań od lat budziła wątpliwości m.in. innych nadawców, reklamodawców i domów mediowych – skomentowała Agnieszka Kamińska.
Szefowa Polskiego Radia podkreśliła, że w Polsce potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję. Wyznała też, że słabe wyniki słuchalności anten publicznego nadawcy w ostatnim okresie odzwierciedlają zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień skierowaną przeciwko Polskiemu Radiu.
Przypomnijmy, że w 2020 roku ruszyły trzy projekty internetowe byłych dziennikarzy Trójki: podcast „Raport o stanie świata” Dariusza Rosiaka oraz rozgłośnie Radio Nowy Świat i Radio 357.
My mamy do czynienia z niemającymi nic wspólnego z rzetelnością dziennikarską licznymi nieprawdziwymi lub zmanipulowanymi informacjami, szkalującymi Polskie Radio. Smutne jest to, że za tego typu przekazami stoją często osoby, które na atakowaniu Trójki próbują budować swoje komercyjne przedsięwzięcia.