TVP chwaliło się oglądalnością w... dzień protestów mediów
TVP chwaliło się oglądalnością w... dzień protestów mediów Fot. Dawid Żuchowicz / Agencja Gazeta
Reklama.
W środę 10 lutego odbył się protest mediów w sprawie pomysłu wprowadzenia przez rząd dodatkowego podatku dla mediów: od reklam. Większość prywatnych mediów, w tym naTemat, tego dnia nie nadawała żadnych informacji, a sama akcja przebiegała pod hasłem "Media bez wyboru". Widzowie mogli oglądać jednak programy Telewizji Polskiej, która swoimi nagłówkami tego dnia przebiła dno.
Tymczasem TVP postanowiło... pochwalić się swoją oglądalnością w dzień protestu. "Według raportu portalu wirtualnemedia.pl 10 lutego liderem rynku oglądalności była TVP1 (15,88 proc. udziału). Na kolejnych miejscach znalazły się TVP2 (15,50 proc.) i TVP Info (8,13 proc.). „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info obejrzało 5,11 mln widzów" – czytamy w artykule "Niskie wyniki protestujących stacji. TVP liderem oglądalności" w serwisie internetowym TVP Info.
To nie wszystko. TVP poszło o krok dalej i wytknęło niskie wyniki oglądalności stacjom, które tego dnia... protestowały i nie nadawały żadnych programów.
"Rekordowo niskie wyniki odnotowały stacje nadające tego dnia czarne plansze. Polsat miał 0,27 proc. udziału w rynku oglądalności, a TVN 0,26 proc. W przypadku pierwszej stacji oznaczało to spadek o 96,69 proc. względem stycznia br., a w przypadku drugiej – 96,18 proc." – chwali się TVP Info.
Czytaj także:
źródło: TVP Info
logo