Grupa Amica została sponsorem Atletico Madryt. Należąca do polskiego producenta sprzętu AGD firma Fagor będzie wspierać kobiecy zespół hiszpańskiego klubu.
Fagor to część działającej na półwyspie iberyjskim spółki Electrodomesticos Iberia, należącej do Grupy Amica, która na krajowym podwórku od lat związana jest z Lechem Poznań. Firma będzie wspierać kobiecy zespół Atletico Madryt. Umowa podpisana przez jej prezesa, Vicente Sancheza, ma obowiązywać do końca sezonu 2023/24.
Logo Fagora na pewno znajdzie się na bandach okalających boisko podczas meczów madryckich piłkarek. Będzie też eksponowane na klubowej stronie internetowej. Niewykluczone, że pojawi się również na strojach zawodniczek Atletico, ale decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
– Niezwykle ważne dla nas, przy dystrybucji naszego sprzętu obejmującej tak różne hiszpańskie regiony, jak Katalonia, Kraj Basków, Andaluzja czy centralny Region Madrytu, jest to, że według najnowszych badań prowadzonych w społeczeństwie hiszpańskim, Atletico cieszy się największym wskaźnikiem pozytywnej percepcji, a także apolityczności i neutralności – powiedział Paweł Rydz, dyrektor marketingu Grupy Amica.
Choć w Polsce kobiecy futbol wciąż jest na piłkarskim marginesie, w Hiszpanii żeńskie rozgrywki z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Kobieca drużyna Atletico to jedna z najmocniejszych ekip w kraju. W latach 2017-2019 trzykrotnie zdobywała tytuł mistrza Hiszpanii. W ubiegłym sezonie zajęła drugie miejsce, ustępując tylko Barcelonie.
I ciekawostka: to do Atletico należy rekord frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej. Podczas spotkania z Barceloną w 2019 roku na trybunach stadionu Wanda Metropolitano zasiadło 60 739 widzów.