Radiowa Trójka zanotowała kolejny rekordowo niski udział w rynku słuchalności. Chodzi o wyniki z ostatnich trzech miesięcy, które przedstawił portal wirtualnemedia.pl.
Dane dotyczące słuchalności radiowej Trójki wyglądają coraz bardziej dramatycznie. W ostatnich trzech miesiącach udział stacji zmalał z 5,63 do 1,94 proc., czyli o 65,6 proc. Najnowszy wynik jest rekordowo niski w historii badania Radio Track. Przed Trójką w zestawieniu wylądowało RMF Classic, a tuż za nią – Radio Maryja.
Z kolei liderem pozostaje RMF FM, duże wzrosty osiągnęły Antyradio, TOK FM, RMF Classic i Radio Maryja, a procentowo jeszcze więcej zyskały Muzo.fm, Polskie Radio 24 i Radio Pogoda.
Dodajmy, że to kolejny spadek słuchalności Trójki, ale nie wszyscy zgadzają się z tymi statystykami. Katastrofalne wyniki badań zakwestionowała już wcześniej prezes Polskiego Radia.
Agnieszka Kamińska podkreślała, że w Polsce potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję, a słabe wyniki słuchalności odzwierciedlają zmasowaną kampanię fake newsów i pomówień skierowaną przeciwko Polskiemu Radiu.
Warto przypomnieć, że w 2020 roku ruszyły trzy projekty internetowe byłych dziennikarzy Trójki: podcast "Raport o stanie świata" Dariusza Rosiaka, Radio Nowy Świat z m.in. Wojciechem Mannem oraz Radio 357, w którym można posłuchać np. głosu Marka Niedźwieckiego.