Fakt, że radiowa Trójka w ostatnim czasie notuje kolejne rekordowo niskie udziały w rynku słuchalności, chyba nikogo już nie szokuje. Zaskakująca może być natomiast informacja, że w najnowszym badaniu Radio Track Trójkę wyprzedziła rozgłośnia Tadeusza Rydzyka. Radio Maryja może pochwalić się największym wzrostem słuchalności.
Najnowsze badanie Radio Track dotyczyło dokładnie słuchalności radia wśród osób w wieku od 50 do 75 lat. Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w tej grupie okazało się RMF FM (26,2 proc udziału), które jest obecnie liderem ogólnopolskiego rynku radiowego.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET, a podium uzupełniła Jedynka. W całym zestawieniu zdecydowanie ciekawsze jest jednak to, co zadziało się na dalszych miejscach. Z dziesiątego na siódme miejsce awansowało bowiem Radio Maryja, które tym samym mogło pochwalić się największym wzrostem słuchalności w badaniu – dokładnie o 0,8 pkt. proc. (3,3 proc. udziału).
Zdecydowanie najwięcej w zestawieniu straciła radiowa Trójka, której wynik zmalał o 3,6 pkt. proc. do 2,6 proc. Stacja w rankingu spadła z lokaty piątej aż na dziewiątą. Dodajmy, że badanie dotyczyło udziału słuchalności w okresie od grudnia 2020 roku do lutego 2021.
Jeszcze na początku marca informowaliśmy w naTemat.pl, że Trójka zanotowała rekordowo niski wynik w badaniu Radio Track z okresu styczeń-marzec. Badanie dotyczyło wtedy nie tylko osób 50+, ale wszystkich w wieku od 15 do 75 lat. Okazało się, że udział Programu Trzeciego Polskiego Radia zmalał z 5,63 do 1,94 proc.