Kabaret Mumio
Kabaret Mumio fot. Maciej Jarzebinski / Agencja Gazeta
Reklama.
Agencja Change Communications Warsaw przejmuje promocję sieci Plus GSM. Po zmianie kabaret Mumio zniknie z reklam operatora. Pierwsza kampania bez komików ruszy przed świętami.
Do absurdalnego humoru w reklamach Plusa widzowie zdążyli już przywyknąć. Nic dziwnego, kabaret Mumio występuje w nich od siedmiu lat. Pierwszy spot wyemitowano w 2005 roku.
"Pierwszy był spot z energicznym kolesiem w kurteczce, który przychodzi, wali w stół i zaczyna słowotok. Zaczęliśmy improwizować i próbować zmieścić w 25 sekundach początek, środek, puentę lub jej brak" – wspominał dla serwisu wirtualnemedia.pl Iwo Zaniewski, szef agencji PZL, która dotychczas obsługiwała Polkomtel. –  Po zmontowaniu pierwszych czterech czy pięciu filmów odbyła się prezentacja przed Plusem. Po obejrzeniu siedzieli z dziwnymi minami. Kompletnie nie wiedzieli co powiedzieć. Puścili drugi raz. Ktoś się zaśmiał. Puścili trzeci raz. Zaśmiały się dwie osoby. Za czwartym razem śmiali się wszyscy – mówił w rozmowie z serwisem.
Z reklam śmiali się też widzowie i jury prestiżowych konkursów. Wielokrotnie reklamy z udziałem kabaretu Mumio zdobywały nagrody Effie (za efektywne kampanie reklamowe) i Klubu Twórców Reklamy (KTR). Dlaczego? Jak przyznaje Iwo Zaniewski, chodziło o to, że reklamy z Mumio były po prostu inteligentnie dowcipne.
"To nie jest prawda, że widz chce koniecznie oglądać coś, co ma poziom najgorszego serialu" – powiedział.