
Reklama.
"Dzisiejszego ranka ogłaszamy ważną zmianę w 'Newsweeku'. Pismo przejdzie transformację do formatu w pełni cyfrowego na początku 2013 roku. Ostatni numer drukowany w USA wyjdzie 31 grudnia tego roku" – zapowiedziała na stronie "N" Tina Brown, redaktor naczelna magazynu.
Zobacz też: Czeka nas niebawem świat bez gazet. Wiemy, kiedy w Polsce zostanie wydrukowana ostatnia gazeta
"W międzyczasie, 'Newsweek' będzie gwałtownie rozwijał swoją obecność na tabletach i w sieci" – podkreśliła Brown. Całe jej oświadczenie można przeczytać TUTAJ. To pierwsze tak wielkie medium tradycyjne, które ogłosiło pełne przejście do internetu.
Amerykański "Newsweek" powstał w 1933 roku, założył go ex-redaktor "Time'a" Thomas J. C. Martyn. W 1961 roku "N" został zaś kupiony przez Washington Post Company. Później, już w 2010 roku, tygodnik przeszedł jeszcze w ręce Sidneya Harmana, założyciela firmy Harman Kardon, produkującej sprzęt audio. Harman za "Newsweeka" zapłacił symbolicznego jednego dolara, ale zarazem przejął wszystkie zobowiązania finansowe "N" – opiewające wówczas na 47 milionów dolarów. Harman w ten sposób uratował pismo.
Czytaj też: Kto jeszcze czyta prasę?
Kilka miesięcy po przejęciu przez Harmana amerykański "Newsweek" połączył się z serwisem The Daily Beast, a naczelną tytułu została właśnie Tina Brown, wcześniej szefowa TDB.