Mocna kampania Fundacji Ocalenie na rzecz pomocy uchodźcom. Ten filmik otwiera oczy
Mocna kampania Fundacji Ocalenie na rzecz pomocy uchodźcom. Ten filmik otwiera oczy Fot. Fundacja Ocalenie

Sytuacja uchodźców na wschodniej granicy to prawdziwe piekło. Najlepiej wiedzą o tym członkowie Fundacji Ocalenie. Z tej racji w Światowy Dzień Solidarności z Uchodźcami, 15 października zdecydowali się na wystartowanie z kampanią społeczną. Obejrzyj wstrząsający spot, który pokazuje, z czym mierzą się ci ludzie.

REKLAMA
O tym, że na granicy polsko-białoruskiej dzieją się prawdziwe ludzie dramaty, wiadomo z polskich mediów, ale także zagranicznych. Przypomnijmy, że na początku tygodnia "The New York Times" na pierwszej stronie wydania międzynarodowego pisał o sytuacji. Amerykański dziennik zwrócił uwagę, że rządzący próbują "demonizować" migrantów.
Dla zagranicznej gazety wypowiedział się wówczas Piotr Bystrianin, prezes Fundacji Ocalenie. – Wielu umrze, gdy warunki pogodowe się pogorszą. Nasz rząd traktuje tych ludzi gorzej niż przestępców. Jakby nie byli ludźmi, tylko śmieciami do wyrzucenia. Jaki jest plan? Zabijać ludzi? – dopytywał.

Na pomoc uchodźcom. Fundacja Ocalenie z wyjątkową kampanią

Fundacja Ocalenie nie próżnuje i startuje z ważną kampanią społeczną. Odświeżono i przerobiono spot z 2015 roku, który koresponduje z dzisiejszą sytuacją uchodźców jeszcze mocniej niż wcześniej.
To mocne odzwierciedlenie tego, co przeżywają w podróży zagraniczni wędrowcy, którzy zderzają się z wrogością i bezdusznością drugiego człowieka na każdym kroku. Akcję wpierają agencja K2 Create i SHOOTME film.
"Bezpieczna granica to taka, na której nikt nie ginie – ta myśl stanowi motto działalności
Fundacji Ocalenie. Od początku kryzysu jesteśmy na granicy polsko-białoruskiej i udzielamy uchodźcom pomocy humanitarnej i prawnej" – zapewnia Kalina Czwarnóg, Członkini Zarządu Fundacji Ocalenie.
"Chcielibyśmy, żeby przygotowana przez nas kampania po pierwsze skłoniła odbiorców do refleksji (że ci INNI to przecież MY), a po drugie - do działania. Bo, cytując klasyka: Jeden człowiek może zrobić różnicę, ale każdy powinien próbować" – mówi Michał Rutkowski, dyrektor zarządzający K2 Create.
"Każdy może zorganizować zbiórkę najbardziej potrzebnych produktów. Albo zbiórkę pieniędzy. Albo transport do punktu pomocy Fundacji Ocalenie w Michałowie. Mocno wierzymy w to, że kropla będzie drążyła skałę. I że ludzi
dobrej woli jest więcej" – dodaje.
Czytaj także:

Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut