Mocna kampania Fundacji Ocalenie na rzecz pomocy uchodźcom. Ten filmik otwiera oczy
redakcja naTemat
15 października 2021, 08:08·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 15 października 2021, 08:08
Sytuacja uchodźców na wschodniej granicy to prawdziwe piekło. Najlepiej wiedzą o tym członkowie Fundacji Ocalenie. Z tej racji w Światowy Dzień Solidarności z Uchodźcami, 15 października zdecydowali się na wystartowanie z kampanią społeczną. Obejrzyj wstrząsający spot, który pokazuje, z czym mierzą się ci ludzie.
Reklama.
O tym, że na granicy polsko-białoruskiej dzieją się prawdziwe ludzie dramaty, wiadomo z polskich mediów, ale także zagranicznych. Przypomnijmy, że na początku tygodnia "The New York Times" na pierwszej stronie wydania międzynarodowego pisał o sytuacji. Amerykański dziennik zwrócił uwagę, że rządzący próbują "demonizować" migrantów.
Dla zagranicznej gazety wypowiedział się wówczas Piotr Bystrianin, prezes Fundacji Ocalenie. – Wielu umrze, gdy warunki pogodowe się pogorszą. Nasz rząd traktuje tych ludzi gorzej niż przestępców. Jakby nie byli ludźmi, tylko śmieciami do wyrzucenia. Jaki jest plan? Zabijać ludzi? – dopytywał.
Na pomoc uchodźcom. Fundacja Ocalenie z wyjątkową kampanią
Fundacja Ocalenie nie próżnuje i startuje z ważną kampanią społeczną. Odświeżono i przerobiono spot z 2015 roku, który koresponduje z dzisiejszą sytuacją uchodźców jeszcze mocniej niż wcześniej.
To mocne odzwierciedlenie tego, co przeżywają w podróży zagraniczni wędrowcy, którzy zderzają się z wrogością i bezdusznością drugiego człowieka na każdym kroku. Akcję wpierają agencja K2 Create i SHOOTME film.
"Bezpieczna granica to taka, na której nikt nie ginie – ta myśl stanowi motto działalności
Fundacji Ocalenie. Od początku kryzysu jesteśmy na granicy polsko-białoruskiej i udzielamy uchodźcom pomocy humanitarnej i prawnej" – zapewnia Kalina Czwarnóg, Członkini Zarządu Fundacji Ocalenie.
"Chcielibyśmy, żeby przygotowana przez nas kampania po pierwsze skłoniła odbiorców do refleksji (że ci INNI to przecież MY), a po drugie - do działania. Bo, cytując klasyka: Jeden człowiek może zrobić różnicę, ale każdy powinien próbować" – mówi Michał Rutkowski, dyrektor zarządzający K2 Create.
"Każdy może zorganizować zbiórkę najbardziej potrzebnych produktów. Albo zbiórkę pieniędzy. Albo transport do punktu pomocy Fundacji Ocalenie w Michałowie. Mocno wierzymy w to, że kropla będzie drążyła skałę. I że ludzi
dobrej woli jest więcej" – dodaje.
Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut