Domy mody prześcigają się pomysłach na wypromowanie swoich kolekcji. Nie wystarczają już organizowane z wielką pompą pokazy. W dobie światowego kryzysu konkurencja jest tak wielka, że aby się wyróżnić, potrzeba czegoś więcej. Najnowszym pomysłem marketingowym Prady jest stworzona przez Jamesa Limę aplikacja na IPada – Il Palazzo.
James Lima, który współpracował już z Pradą przy tworzeniu filmów animowanych "Trembled Blossoms" i "Fallen Shadows, stworzył tym razem dla domu mody aplikację, która pozwala zwiedzać tytułowe Palazzo Prada. W poszczególnych pokojach ukryte są elementy capsule collections Prady. Na razie są to biżuteria z kolekcji Prada Bloom, buty i okulary słoneczne, w przyszłości ujawniane będą następne pokoje, w których znajdziemy kolejne kolekcje Prady.
Ściany Il Palazzo zdobią portrety autorstwa znanego nowojorskiego ilustratora, Richarda Haines'a. Haines stworzył dla Prady ilustracje inspirowane męska kolekcją jesień-zima 2012/13. Prace pojawią się również w papierowym albumie Il Palazzo - premiera zimą 2013 roku.
Wypuszczona przez Pradę aplikacja to z pewnością zapowiedź kolejnych zmian w sposobach komunikowania się domów mody ze swoimi klientami.
Prawdopodobnie w najbliższym czasie możemy się spodziewać podobnych kroków ze strony innych marek. Miejmy tylko nadzieję, ze kolejne aplikacje będą dostępne nie tylko dla użytkowników IPada!