Stewardessy i stewardzi przemówili. W pasażerach najbardziej denerwuje ich pstrykanie palcami, rozpinanie pasów bezpieczeństwa, gdy nie jest to dozwolone, upychanie czego tylko się da do schowka na bagaż podręczny i narzekania na temperaturę w samolocie. Tymczasem ideałem pasażera jest 30-latek podróżujący samotnie. Dla przyjemności, a nie w interesach.
Praca stewardessy do łatwych nie należy, jak każdego zresztą, kto ma do czynienia z różnymi ludźmi. Problem polega na tym, że dla każdego z nich, choćby najbardziej irytującego, należy być miłym, usłużnym i uśmiechniętym. Popularny portal Skyscanner, służący do wyszukiwania lotów, opublikował raport z badań nad bolączkami stewardess. 700 przebadanych pracowników 85 różnych linii lotniczych opowiadało, co ich najbardziej denerwuje w pasażerach samolotów.
Na pierwszym miejscu znajduje się niemiły sposób przywoływania do siebie stewardess przez pasażerów - pstrykanie palcami. Niektórzy w ten sposób alarmują pracowników samolotu, że czegoś potrzebują. Zaraz za nim plasuje się swoisty wyścig pasażerów, z których każdy chce jak najszybciej wyjść z samolotu, mimo, że nie zgasła kontrolka informująca, iż pasy bezpieczeństwa powinny być wciąż zapięte.
Stewardessy i stewardzi denerwują się również pomysłowością i uporem pasażerów, którzy próbując oszukać prawa fizyki w schowku na bagaż podręczny upychają więcej przedmiotów, niż ten jest w stanie pomieścić. Dodatkowo badania pokazały, że ideał pasażera linii lotniczych to 30-latek podróżujący samotnie raczej dla przyjemności, niż w interesach. Gdyby mogły, stewardessy chciałyby obsługiwać pasażerów z klasy ekonomicznej, a nie np. biznesowej.
Sam Poullain ze Skyscannera stwierdził, że serwis nie spodziewał się takich rezultatów. – Po raz pierwszy przeprowadziliśmy tego typu badania. Jego wyniki dają nam wyobrażenie tego, co naprawdę myślą stewardessy i stewardzi o pasażerach. To interesujące, że to mężczyźni wybierali idealnego pasażera. Dodatkowo wielu z nas wolałoby podróżować w klasie biznesowej, podczas gdy pracownicy wolą obsługiwać klasę ekonomiczną – mówił.
10 najbardziej denerwujących rzeczy w oczach stewardess i stewardów to:
1. Pstrykanie palcami w celu zwrócenia na siebie uwagi.
2. Wstawanie z siedzeń zanim zgaśnie kontrolka informująca, że pasy powinny być zapięte. 3. Upychanie zbyt wielu rzeczy w schowku na bagaż podręczny.
4. Narzekanie, że nie ma wystarczająco dużo miejsca we wspomnianym schowku.
5. Rozmowy pasażerów podczas szkolenia bezpieczeństwa przed rozpoczęciem lotu.
6. Proszenie o więcej poduszek/koców.
7. Upychanie śmieci między fotele.
8. Domaganie się innego posiłku.
9. Wzywanie stewardessy/stewarda by poskarżyć się na temperaturę w samolocie.
10. Proszenie o specyficzny rodzaj drinka. CZYTAJ WIĘCEJ