![Kuba Wojewódzki w najnowszym "Newsweeku" opowiada o patriotyzmie Polaków.](https://m.natemat.pl/5ee868597a41f8e4dad584dfcad7c4f7,1680,0,0,0.jpg)
Reklama.
Kryzys na rynku mediów daje się we znaki nie tylko dziennikom, ale i tygodnikom. We wrześniu 2012 roku jedynie "Newsweek" ustrzegł się przed spadkiem sprzedaży. Co więcej zanotował 15-procentowy wzrost liczby czytelników w porównaniu z wrześniem 2011 roku. Kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik sprzedał się w ponad 128 tysiącach egzemplarzy. Na czele zestawienia Związku Kontroli Dystrybucji Prasy znalazł się "Gość Niedzielny", który zepchnął na trzecie miejsce "Uważam Rze".
Tygodnik Grzegorza Hajdarowicza stracił czytelników po podniesieniu ceny z 2,90 na 3,90 (choć i tak odstaje od pozostałych tytułów, które kosztują 5 złotych). Drugie miejsce przypadło "Polityce", którą kupuje średnio 130 tysięcy czytelników. Pozostałe tytuły oddziela od czołówki przepaść, bo znajdujący się za "Newsweekiem" tygodnik "Wprost" znalazł niecałe 67 tysięcy czytelników (spadek o niemal jedna trzecią). Coraz gorzej radzi sobie "Przekrój", który stracił przez rok połowę czytelników i wyprzeda w zestawieniu jedynie "Przewodnik Katolicki".
Zobacz też: Artykuł za 13 groszy? To możliwe – przekonuje Rafał Hetman, dziennikarz i freelancer
Źródło: wirtualnemedia.pl