Powrót do korzeni. Duże zmiany u jednego z najstarszych ubezpieczycieli w Polsce
redakcja naTemat
28 marca 2022, 11:59·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 28 marca 2022, 11:59
W Polsce działa od lat 20. XX wieku, kojarzony z legendarnym wieżowcem przy pl. Napoleona w Warszawie. Szczyci się zasadą "obietnice – rzecz święta". Do dziś szuka spadkobierców właścicieli przedwojennych polis, aby wypłacić należne im pieniądze. Prudential, jedno z najstarszych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce, zmieniło branding. Teraz ma twarz marki Pru.
Reklama.
Prudential to międzynarodowy ubezpieczyciel z brytyjskimi korzeniami oraz długą tradycją i historią w branży. Firma została założona w 1848 roku w Londynie. Do Polski trafiła w 1927 roku. Ogłoszony właśnie rebranding to efekt zacieśniania więzi ze specjalizującą się w inwestycjach brytyjską Grupą M&G, z którą towarzystwo Prudential połączyło się w 1999 roku.
– Rozpoczynamy nowy etap naszej obecności w Polsce. Do tej pory koncentrowaliśmy się przede wszystkim na działalności ubezpieczeniowej. Grupa M&G posiada dwa silne filary, którymi są ubezpieczenia i inwestycje. Pod nową marką mamy ambicję rozwijania się w obu tych obszarach z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów – tłumaczy Jarosław Bartkiewicz, prezes zarządu Prudential Polska, która 23 marca br. przeobraziła się w Pru.
Nowa nazwa to nie tylko łatwiejszy do zapamiętania i wymówienia skrót. To również powrót do przeszłości marki – tak od lat powojennych w Wielkiej Brytanii ludzie mówią potocznie o Prudential. Trzyliterowy przydomek nawiązywał do popularnej kampanii reklamowej, w której występował "Man from the Pru", agent ubezpieczeniowy przypominający bardziej doradcę i przyjaciela rodziny niż sprzedawcę ubezpieczeń.
Dobrze, ale co zmiana rozpoznawalnej marki oznacza dla klientów Prudentiala? Należy zaznaczyć, że nie wywiera ona ŻADNEGO WPŁYWU na dotychczas zawarte umowy, zakres ochrony, numery polis, dane do logowania czy wsparcie klientów, w tym dane kontaktowe do konsultantów. Z punktu widzenia osób ubezpieczonych nic się nie zmienia – mają one zagwarantowane te same warunki finansowe w polisach ubezpieczeniowych czy wypracowane zyski w ubezpieczeniach inwestycyjnych.
Przemiana Prudential w Pru polega przede wszystkim na rewolucji w identyfikacji wizualnej międzynarodowej firmy ubezpieczeniowej z wieloletnim doświadczeniem. Nowy etap działalności rozpoczyna ona od zmiany logo oraz szaty graficznej wszystkich dokumentów i materiałów skierowanych do klientów.
W najbliższym miesiącach dojdzie zaś do całkowitej metamorfozy wystroju placówek ubezpieczyciela, którego sieć obejmuje 20 oddziałów stacjonarnych w największych miastach Polski. Redesign przeszła już natomiast witryna Prudentiala w sieci. Pełną ofertę oraz wszelkie inne informacje klienci znajdą na nowej stronie internetowej założonej pod adresem www.pru.pl.
– Prudential zmienia się na Pru, ale motto "robimy więcej, bo dla kogoś to może znaczyć wszystko" pozostaje bez zmian. Każdą zawartą polisę traktujemy jako obietnicę, za którą stoją ludzkie nadzieje i oczekiwania, dlatego zrobimy wszystko, by jej dotrzymać, o czym firma przypomni w najbliższej kampanii – zapewnia Tomasz Borchowiec, szef marketingu Prudential Polska.
Ochroną ubezpieczeniową oraz wypłacaniem odszkodowań i innych świadczeń na podstawie zawartych wcześniej umów dalej zajmuje się polski oddział Prudential International Assurance plc S.A. Pod nową marką są i będą uruchamiane oczywiście nowe produkty finansowe. Jednym z nich, który już pojawił się w ofercie ubezpieczyciela w nowym wydaniu, jest PRU INWESTYCJA.
Za tą nazwą kryje się umowa ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, w której wartości świadczeń uzależnione są od wartości rachunku. To pierwszy dostępny na polskim rynku produkt, który zawiera Oczekiwaną Stopę Zwrotu oraz unikalny mechanizm wygładzania łagodzący skutki krótkoterminowych wahań na rynkach finansowych.
Prudential rozpoczyna więc nowy etap działalności i rozszerza ofertę inwestycyjną, deklarując przy tym wierność swoim zasadom. – Przez zmianę marki podkreślamy, że jesteśmy blisko naszych klientów i traktujemy każdego z nich indywidualnie. Formalnie pozostajemy towarzystwem ubezpieczeniowym Prudential, ale dla Ciebie jesteśmy Pru – podsumowuje Tomasz Borchowiec.