Ojciec Tadeusz Rydzyk, redemptorysta, założyciel Radia Maryja.
Ojciec Tadeusz Rydzyk, redemptorysta, założyciel Radia Maryja. Fot. Wojciech Olkuśnik / Agencja Gazeta

Radio Maryja ma już 21 lat i radzi sobie całkiem nieźle. Od 7 lat stacja nie miała tylu słuchaczy, co w tym roku. To ponad milion Polaków.

REKLAMA
Słuchacze Radia Maryja mają się z czego cieszyć. Od 7 lat rozgłośnia nie łączyła tylu Polaków, co w tym roku. Od stycznia do końca września 2012 radia słuchało średnio ponad 1 mln i 57 tys osób. Prawie połowa z nich to Polacy, którzy przekroczyli 65 rok życia, mieszkająca na wsi, dysponująca podstawowym wykształceniem. 13 proc. słuchaczy to osoby z wyższym wykształceniem, mieszkające w dużych miastach. Mały odsetek, bo jedynie 3 proc. słuchaczy to ludzie młodzi.
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", Radio Maryja cieszy się popularnością, gdyż daje słuchaczom poczucie bezpieczeństwa i wspólnoty. Rysuje silny podział na "my" - prawdziwi Polacy, patrioci, katolicy, oraz oni - ogłupiający naród, dyskryminujący, demoralizujący. Dodatkowo Radio Maryja ma inne sposoby, by pozyskiwać słuchaczy. Ma największą wśród polskich mediów sieć marketingowców, którzy przekonują Polaków do słuchania rozgłośni.
CBOS dodatkowo podaje, że odbiorcy Radia Maryja nie są optymistami. Widzą przyszłość w czarnych barwach i są krytycznie nastawieni do rzeczywistości. Trudno nie ulec takim postawom, gdy rozgłośnia nie daje słuchaczom zbyt dużego wyboru - albo z nami, albo przeciwko nam. Od uruchomienia stacji w 1991 roku słuchacze są straszeni. Mówi się im o tym, jaki to straszny koniec czeka Polskę, jeśli nie zaczną walczyć z głównym nurtem politycznym i medialnym.