
Amerykańskie seriale to dość nowe uzależnienie. Ponieważ telewizje – w tym wypadku AMC – dawkują nam je oszczędnie, jego moc sięga zenitu tuż przed spełnieniem. 25 marca rusza piąty sezon nagradzanych “Mad Menów” – pierwszej produkcji kablowej w historii, która już czwarty raz z rzędu otrzymała Emmy dla najlepszego serialu dramatycznego. Żeby umilić sobie nerwowe oczekiwanie polecamy oddać się szeregowi około-madmenowskich rozrywek.
REKLAMA
Serial stworzony przez Matthew Weinera nie tylko zapoczątkował powrót lat 50. w modzie, wystrzelił takich aktorów, jak John Hamm (“Druhny”, “Sucker Punch”, “Skowyt”) czy Christina Hendricks (“Drive”, “Detachment”) w kosmos globalnej sławy, ale otworzył nam, Europejczykom, oczy na korzenie amerykańskiej korpokultury i zagrał na resentymencie w stosunku do ograniczeń politycznej poprawności, przyjmowanych dziś jako oczywistość po obu stronach Atlantyku. Uśmiechając się pod symbolicznym wąsem i kiwając głową z ledwo maskowanym zadowoleniem nad standardami białego i męskiego świata – bezpieczni, bo w końcu należy on do przeszłości – z przyjemnością zagłębialiśmy się w tę stylową epokę. Kolejnego sezonu nie mogą doczekać się jednak nie tylko zwolennicy patriarchatu, ale i fani tacy jak ja, ciekawi momentów, w których prześwitują nieuniknione społeczne przełomy. I tym, i tym fanom dedykuję listę czynności, którym mogą oddawać się do 25 marca.
Pozwól, by SCDP stworzył dla Ciebie reklamę
Pozwól, by SCDP stworzył dla Ciebie reklamę
Firma Sterling Cooper Draper Pryce, powstała po ucieczce naszych bohaterów ze Sterling Cooper, ma interesującą ofertę – stworzy reklamę naszego produktu, czyli nas samych. Trochę to mechaniczne, bo cała aktywność użytkownika ogranicza się do wyboru fotografii, ale aplikację stworzono z dużą troską o detal (informacje o twórcach SCDP, o tym, w której części biura aktualnie się “znajdujemy”). 5/10
Strona Daily Beast proponuje artykuł o Mad Menach w formie popularnej “drinking game”. Działa na zasadzie “wypij łyk, kiedy...”, czyli np. pod zdjęciem Betty Draper w ciąży pijącej wino zamieszcza hasło “Wypij łyk, kiedy któraś z postaci robi coś, co dziś jest absolutnym tabu”. Mój ulubiony komentarz to “Wypij łyk, kiedy Trudy Campbell ma na głowie rzucający się w oczy kapelusz” i “Wypij łyk, kiedy w biurze dochodzi do molestowania”. Wiele mówiący tekst przebrany za grę, który naświetla ważne aspekty serialu, zachęciłby mnie do wypicia całej butelki, gdyby nie fakt, że sama jestem w biurze. 10/10
Aplikuj o pracę
Aplikuj o pracę
Zobacz, jakie stanowisko w SCDP byłoby dla Ciebie odpowiednie. Na podstawie siedmiu pytań testujących twoje zainteresowania i możliwości system wybierze dla ciebie najlepsze. Ja wylądowałam miękko, bo w dziale kreatywnych. Proste, ale przyjemne – jak psychotest. 7/10
Stare, ale jare – zawsze miło wyobrazić sobie, że te suknie, nieodłączne akcesoria w postaci kieliszka whisky albo fifki, kapelusze, szpilki i krawaty są dla nas. Radość z wyboru rozmaitych dodatków (strzelba Betty, dymiący papieros) przykrywa oczywisty fakt – nasz awatar za nic w świecie nie będzie podobny do nas. Nic to – i tak 8/10.
Stwórz swoją agencję
Stwórz swoją agencję
Inspirowana serialem html-owa gra. Jej celem jest stworzenie wirtualnej jednoosobowej agencji, która stworzy i wdroży – oczywiście tylko za pomocą feedów w twoich kanałach w social media – proste reklamowe pomysły. Czas potrzebny do zagrania na poważnie nie pozwolił mi się w nią wgryźć – gra ma sporo opcji, włącznie z wyborem klientów, spędzaniem czas z przyjaciółmi w barach w 1973 r. etc. Wprawdzie logo przypomina dawne logo “Aktivista”, ale koncept wydaje się najbardziej twórczy ze wszystkich – 9/10.
Odliczaj
Odliczaj
Najbardziej zdesperowanym i niezdolnym do żadnej innej aktywności oprócz oczekiwania pozostaje jedno: wpatrywanie się w zegar odliczający czas do amerykańskiej premiery nowego odcinka. Proste jak drut, choć niezbyt spektakularne. 5/10
