
Po jedenastu latach kończy się jeden z największych fenomenów polskiego żeglarstwa. Nivea zrezygnowała z programu Błękitne Żagle, dzięki któremu przygodę z żeglarstwem zaczęło ponad 7500 dzieci. Firma postanowiła przenieść swoje środki na piłkę nożną, argumentując, że chce dotrzeć do szerszej grupy docelowej.
Nivea Błękitne Żagle
W sumie w ramach Programu odbyło się ponad 100 imprez plenerowych w całej Polsce. Dotychczas akcją zostało objętych ponad 7500 dzieci w ramach Uczniowskich Klubów Sportowych biorących udział w Programie NIVEA Błękitne Żagle, a dotacje finansowe i wsparcie sprzętowe dla UKS-ów od początku istnienia Programu wyniosły ok. 6 500 000 PLN. Każdego roku organizatorzy odbierają kolejne wyróżnienia za Program NIVEA Błękitne Żagle. CZYTAJ WIĘCEJ
Choć przedstawiciele Stowarzyszenia już od dwóch lat dostawali sygnały, że firma chce wycofać się ze sponsorowania żeglarzy, nie spodziewała się, że w końcu do tego dojdzie. – Przedstawiciele firmy tłumaczyli, że Nivea chce zaangażować się w bardziej masowe sporty, a żeglarstwo jest zbyt elitarne. Ja oczywiście się nie zgadzam, bo żeglarzy jest naprawdę masa, choć oczywiście mniej niż piłkarzy. Jednak szkoda, że rezygnuje się z tego programu, bo on przyniósł polskiemu żeglarstwu naprawdę wiele – podsumowuje prezydent Narodowego Stowarzyszenia Klasy Optimist.

