
Reklama.
Wielkie wytwórnie muzyczne straciły miliardy wyświetleń klipów swoich artystów na YouTube'e. Google uznało, że firmy oszukiwały system i kupowały wyświetlenia. Dzięki temu dostawały więcej pieniędzy z reklam, ale i sprawiały wrażenie, że ich artyści są znacznie bardziej popularni niż w rzeczywistości.
Kanał wytwórni muzycznej Universal (Rihanna, Justin Bieber) stracił właśnie miliard wyświetleń. Zniknęło z niego także mnóstwo filmików - ostało się tylko pięć. Sony zaś, wytwórnia stojąca za Alicią Keys czy Ritą Ora, straciło 850 mln wyświetleń, a na oficjalnym kanale znajdziemy dziś jedynie trzy filmiki. CZYTAJ WIĘCEJ
Wytwórnie bronią się, że całe zamieszanie to wina Google'a. Ich zdaniem błędne naliczanie wyświetleń wzięło się z przenoszenia klipów z kanałów poszczególnych serwisów do kanału VEVO, który zamieszcza w internecie teledyski wykorzystując technologię YouTube.
Zobacz też: Najlepiej zarabiający muzycy. Dr. Dre, Roger Waters i Elton John w czołówce rankingu "Forbes'a"
W Polsce popularne serwisy służące porównywaniu cen produktów - Nokaut.pl, Ceneo.pl i Skąpiec.pl - zostały ukarane przez Google spadkiem w wynikach wyszukiwania na dziesiątą i dalsze strony. Dla firm zarabiających głównie na wejściach przez wyszukiwarkę to więcej niż tragedia. Zostały one oskarżone o nielegalne podbijanie pozycji w Google. Teraz ich los jest niepewny. To pokazuje jak wiele w internecie zależy od giganta z Mountain View.
Źródło: Gazeta.pl