Magda Gessler okazałą się najpopularniejsza dla reklamodawców.
Magda Gessler okazałą się najpopularniejsza dla reklamodawców. Fot. Jakub Ociepa / Agencja Gazeta

Przepisem na sukces w biznesie jest znana twarz. Tę zależność widać szczególnie w telewizji, która szuka reklamodawców. Oto 10 najskuteczniejszych "lokomotyw reklamowych" 2012 roku.

REKLAMA
W rankingu stworzonym przez dom mediowy PanMedia Western podsumowano przychody reklamowe z wszystkich premier i powtórek programów telewizyjnych w 2012 roku. Bezsprzecznym liderem jest Magda Gessler prowadząca program "Kuchenne rewolucje". TVN zarobił na niej 131,6 miliona złotych. Jednak znana twarz i chwytliwa tematyka prowadzonego przez nią programu to jedno. W grę wchodzi też kilka innych czynników, jak czas emisji czy liczba wyświetlanych reklam.
Drugą pozycję zajęła Ewa Drzyzga z "Rozmów w toku", który zapewnił telewizji przychód rzędu 102 milionów złotych. Trzecie miejsce zajęli jurorzy programu "Must be the Music" - Andrzej Sztaba, Kora, Urszula Zapędowska, Wojtek Łozowski, Maciej Rock, Paulina Sykut. Polsat zainkasował 98 milionów złotych dzięki reklamom.

Oto najlepsze "reklamowe lokomotywy 2012" roku.

1. Magda Gessler / 131,6 mln zł

2. Ewa Drzyzga / 101,9 mln zł

3. Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut / 98,2 mln zł

4. Chylińska, Foremniak, Kozyra, Prokop, Hołownia / 96,7 mln zł

5. Wojewodzki, Mozil, Okupnik, Kuźniar / 90,0 mln zł

6. Janowski / 80,9 mln zł

7. Mazurówna, Liszowska, Malitowski, Andersz / 63,9 mln zł

8. Kedzierski, Urbanski, Bohosiewicz, Węgorzewska, Zamachowski / 59,0 mln zł

9. Wojewódzki / 49,6 mln zł

10. Piróg/Rusin/Egurolla/Kazadi / 44,3 mln zł