SKOK Stefczyka dostał 1,3 miliona złotych kary za wprowadzanie klientów w błąd.
SKOK Stefczyka dostał 1,3 miliona złotych kary za wprowadzanie klientów w błąd. fot. Dominik Sadowski / AG
Reklama.
Kampania reklamowa SKOK-u Stefczyka z lata 2012 roku wprowadzała klientów w błąd. UOKiK uznał, że zabrakło rzetelnej informacji o warunkach promocji. Według urzędników klienci mogli uznać, że nie będą musieli płacić za przelewy, jeśli założą konto między 1 czerwca a 31 sierpnia. Przelewy rzeczywiście były darmowe, ale tylko w czasie trwania promocji.

Ukarana kampania SKOK-u Stefczyka trwała od 1 czerwca do 31 sierpnia ub.r. w najważniejszych mediach (telewizji, radiu, prasie, internecie), a także w formie ulotek i SMS-ów. W akcji wykorzystywano hasła takie jak „Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale” i „0 zł za przelewy w oddziale”. CZYTAJ WIĘCEJ

UOKiK ocenił, że gdyby klienci wiedzieli od początku, jak naprawdę wygląda oferta, to nie zdecydowaliby się na nią. Dlatego firma będzie musiała zapłacić 1,3 miliona złotych kary. Decyzja jednak nie jest ostateczna i SKOK będzie mógł się od niej odwołać w sądzie.