Poznaliśmy już program tegorocznego festiwalu filmowego w Cannes. Wśród reżyserów biorących udział w konkursie głównym jak zwykle pojawiły się głośne nazwiska. Święto kina trwać będzie od 16 do 27 maja.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Właśnie ogłoszono pełen program festiwalu filmowego w Cannes.
Wśród reżyserów, których filmy wezmą udział w konkursie głównym, znajduje się m.in. Wes Anderson ze swoim komediodramatem "Asteroid City".
W ubiegłym roku nagrodę główną otrzymał Ruben Östlund za film "W trójkącie".
Podczas tegorocznego festiwalu filmowego w Cannes jak zwykle swoje filmy zaprezentują światowe gwiazdy kina. Swoje nowe filmy w konkursie głównym pokażą m.in. Hirokazu Koreeda (zdobywca Złotej Palmy za "Złodziejaszki"), Wes Anderson ("Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun", "Wyspa psów"), Wim Wenders ("Niebo nad Berlinem", Sól ziemi") oraz Ken Loach ("Ja, Daniel Blake", "Klub Jimmy'ego").
W trakcie pokazów pozakonkursowych będzie można zobaczyć m.in. "Indianę Jonesa i artefakt przeznaczenia", nowy serial Sama Levinsona ("Euforia") "Idol" oraz najnowszy film Martina Scorsese "Killers of the Flower Moon".
Cannes 2023 – pełen program festiwalu
Konkurs główny
"Club Zero" (Jessica Hausner)
"The Zone of Interest" (Jonathan Glazer)
"Fallen Leaves" (Aki Kaurismaki)
"Four Daughters" (Kaouther Ben Hania)
"Asteroid City" (Wes Anderson)
"Anatomie d’Une Chute" (Justine Triet)
"Monster" (Hirokazu Koreeda)
"The Sun of the Future" (Nanni Moretti)
"La Chimera" (Alice Rohrwacher)
"About Dry Grasses" (Nuri Bilge Ceylan)
"L’Ete Dernier" (Catherine Breillat)
"The Passion of Dodin Bouffant" (Tran Anh Hung)
"Rapito" (Marco Bellocchio)
"May/December" (Todd Haynes)
"Firebrand" (Karim Ainouz)
"The Old Oak" (Ken Loach)
"Banel et Adama" (Ramata-Toulaye Sy)
"Perfect Days" (Wim Wenders)
"Jeunesse" (Wang Bing)
Pokazy pozakonkursowe
"Killers of the Flower Moon" (Martin Scorsese)
"The Idol" (Sam Levinson)
"Cobweb" (Kim Jee-woon)
"Indiana Jones i artefakt przeznaczenia" (James Mangold)
Un Certain Regard
"The Delinquents" (Rodrigo Moreno)
"How to Have Sex" (Molly Manning Walker)
"Goodbye Julia" (Mohamed Kordofani
"The Buriti Flower" (Joao Salaviza i Renée Nader Messora)
"Simple Comme Sylvain" (Monia Chokri)
"Kadib Abyad" (Asmae El Moudir)
"The Settlers" (Felipe Galvez)
"Omen" (Baloji Tshiani)
"The Breaking Ice" (Anthony Chen)
"Rosalie" (Stephanie di Giusto)
"The New Boy" (Warwick Thornton)
"If Only I Could Hibernate" (Zoljargal Purevdash)
"Hopeless" (Kim Chang-hoon)
"Terrestrial Verses" (Ali Asgari i Alireza Khatami)
Jestem psycholożką, a obecnie również studentką kulturoznawstwa. Pisanie towarzyszyło mi od zawsze w różnych formach, ale dopiero kilka lat temu podjęłam decyzję, by związać się z nim zawodowo. Zajmowałam się copywritingiem, ale największą frajdę zawsze sprawiało mi pisanie o kulturze. Interesuje się głównie literaturą i kinem we wszystkich ich odmianach – nie lubię podziału na niskie i wysokie, tylko na dobre i złe. Mój gust obejmuje zarówno Bergmana, jak i kiczowate filmy klasy B. Po godzinach piszę artykuły naukowe o horrorach, które czasem nawet ktoś czyta.