Prokuratura Rejonowa dla Warszawy-Ochoty skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko influencerce Julii Kuczyńskiej i aktorowi Maciejowi Musiałowi. Informacje potwierdziła rzeczniczka prasowa Prokuratury Okręgowej w Warszawie Aleksandra Skrzyniarz.
– Prokuratorzy oskarżyli Julię K. i Macieja M. o reklamowanie napojów alkoholowych wbrew przepisom ustawy o wychowaniu w trzeźwości i o przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Grozi za to kara grzywny od 10 do 500 tys. złotych – poinformowała media.
Musiał i Maffashion w wydaniu "Wiadomości" TVP. Oberwały także gwiazdy TVN
Od razu pojawiła się fala informacji i komentarzy w sprawie Kuczyńskiej i Musiała. W środę wieczorem (26 kwietnia) celebryci stali się również bohaterami głównego wydania "Wiadomości" na antenie TVP, które poświęciły im cały materiał. Do celebrytów dorzucono jeszcze kilka innych osób.
– Grzywna od 10 do nawet 500 tys. zł – taka kara grozi Maciejowi Musiałowi i Julii Kuczyńskiej znanej jako Maffashion za nielegalne, zdaniem śledczych, reklamowanie alkoholu – tymi słowa rozpoczął się reportaż "Wiadomości". Po chwili głos w sprawie zabrała wspomniana już rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Aleksandra Skrzyniarz, która wytłumaczyła, co zarzuca się oskarżonym.
– Oskarżonym zarzuca się publiczne reklamowanie napojów alkoholowych, tj. whisky oraz piwa wbrew przepisom ustawy – oświadczyła Skrzyniarz. Po chwili lektor wspomniał treść art. 131 ustawy o wychowaniu w trzeźwości, który "zabrania na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa".
Pomimo tego i w przypadku piwa, również muszą być spełnione pewne warunki. Reklama "nie może być kierowana do małoletnich, nie może przedstawiać osób małoletnich, nie wywołuje skojarzeń z: atrakcyjnością seksualną, relaksem lub wypoczynkiem, nauką lub pracą, sukcesem zawodowym lub życiowym".
Zobacz także
Nie trzeba było długo czekać, by na ekranie pojawiły się kolejne osoby promujące w mediach społecznościowych alkohol. Oberwało się także gwiazdom TVN-u: Klaudii El Dursi i Joannie Opoździe.
Na koniec materiału lektor nawiązał do problemu alkoholowego w Polsce. Przytoczone zostały statystyki i wspomniano o odwyku alkoholowym, który trwa nawet kilka tygodni. – Trzeba pamiętać, że alkoholikiem pozostaje się do końca życia. Szkoda, że tymi konsekwencjami nie przejmują się ci, którzy alkohol promują, dla pieniędzy – podsumowała redakcja "Wiadomości".
Co myślisz o reklamowaniu alkoholu w mediach społecznościowych?
17 odpowiedzi
