Spadło czytelnictwo wszystkich dzienników w Polsce
Michał Mańkowski
25 lutego 2013, 06:54·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 25 lutego 2013, 06:54
Każdy z polskich dzienników zanotował spadek czytelnictwa w drugim półroczu 2012 roku. Najchętniej czytanym tytułem w tym okresie była "Gazeta Wyborcza" – wynika z badania PBC General opublikowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.
Reklama.
Wydawcy dzienników ukazujących się na polskim rynku nie mają powodów do radości. Kryzys tradycyjnej prasy ma wymierne odbicie w statystykach. W podsumowanym właśnie drugim półroczu (lipec-grudzień) ubiegłego roku żaden z polskich tytułów nie zanotował wzrostu czytelnictwa – wszystkie natomiast straciły.
Liderem jest "Gazeta Wyborcza", której poziom czytelnictwa plasuje się na poziomie 10,92 proc. w porównaniu do 13,76 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Nieco niżej jest "Fakt" (10,86 proc), który stracił też niecałe 3 pkt procentowe.
Na trzecim miejscu, ale ciężko powiedzieć, że tuż za pierwszą dwójką jest Metro. Czytelnictwo tego bezpłatnego dziennika wyniosło 5,03 proc., a rok poprzedni zakończył na poziomie 6,28 proc.. Dalej jest "Super Express" (4,78 proc. do 6,07 proc.) oraz "Przegląd Sportowy" (2,80 proc. do 3,55 proc.). Dopiero na szóstej pozycji znajduje się "Rzeczpospolita", której czytelnictwo wyniosło 2,80 proc. w porównaniu do 4,14 proc. w 2011 roku.