BBC prowadzi szkolenia medialne dla ekspertek, by zwiększyć ich obecność na antenie.
BBC prowadzi szkolenia medialne dla ekspertek, by zwiększyć ich obecność na antenie. Fot. BBC
Reklama.
Po raporcie pokazującym, że 80 procent ekspertów zapraszanych do programów telewizyjnych to mężczyźni, kierownictwo BBC chce zmienić tę sytuację. Do końca roku zamierza przeszkolić medialnie 120 kobiet, które są ekspertkami w tak różnych dziedzinach jak polityka, medycyna czy astronomia.
Dziennikarze stacji rozpoczęli serię warsztatów, podczas których uczą kobiety zachowania przed kamerą, poprawnej dykcji i przekładania komplikowanych kwestii na prosty język. Zajęcia prowadzą doświadczone dziennikarki stacji. Motorem zmian jest Tim Davie, który od 2 kwietnia będzie dyrektorem generalnym BBC.
Są już pierwsze efekty, bo dziewięć kobiet, które brały w szkoleniu, zostało zaproszonych do kilku programów. W łatwiejszym znajdowaniu nowych gości do programów ma pomóc specjalna baza kontaktów, do której dziennikarze bądź producenci będą mogli zajrzeć, jeśli będą chcieli zaprosić do programu nową twarz. Zdaniem przedstawicieli BBC ich nowatorski program to działanie nie tylko na korzyść firmy, ale całego środowiska dziennikarskiego.
Źródło: "The Guardian"