Odkrycie eBay zrewolucjonizuje rynek reklamy internetowej?
Odkrycie eBay zrewolucjonizuje rynek reklamy internetowej? Shutterstock

Reklamy, które dzięki wykupionym słowom kluczowym pojawiają się w wyszukiwarkach są bezużyteczne – ocenili eksperci marketingu serwisu eBay. Szykuje się rewolucja w internetowym marketingu?

REKLAMA
CosNowego.pl poczytaj o
eBay, największy serwis aukcyjny na świecie przeprowadził eksperyment. Usunął hasła powiązane z nazwą serwisu z usług reklamowych Yahoo! i Bing. Gigant dla porównania zostawił jedynie reklamy w Google. Na logikę wyniki firmy powinny więc spaść. Tymczasem okazało się, że nic takiego nie nastąpiło – "naturalne" wyszukiwanie zastąpiło to pochodzące z reklam.
logo
Nawet jeśli eBay nie płaci za reklamę powiązaną ze słowami kluczowymi, i tak jest wysoko w wynikach wyszukiwania. screen shot Google

O spostrzeżeniachj eBay informuje serwis Marketing przy kawie. Dziennikarze cytują fragmenty raportu opublikowanego przez firmę. Wynika z niego, że marketing oparty o algorytm, który pozwala łączyć słowa kluczowe wstukiwane przez internautę z witryną konkretnej marki nie jest skuteczną formą promocji. Zdaniem ekspertów eBay efekty takiej kampanii prowadzonej przez krótki czas są bliskie zeru. Korzystanie z tej formy przez długi czas przynosi natomiast rezultaty dużo poniżej szacunków.
Dlaczego? Otóż, jak wynika z wyliczeń aukcyjnego giganta, szczególnie w przypadku dużych firm nie ma znaczenia, czy wynik pojawi się na promowanym polu, bo nawet bez opłaty za słowo kluczowe związane z marką, te same linki i tak wyskoczą na górze wyszukiwań. I choć Google nadal przekonuje, że reklama tworzona przy pomocy słów kluczowych jest skuteczna, eBay sugeruje, że jego odkrycie może być rewolucją w internetowej reklamie.